Hlavní obsah

Hyundai Ioniq 5 N si na Pikes Peak dojel pro rekord. Automobilka slíbila další speciály

Colorado, USA

Automobilka Hyundai poslala na náročný závod do vrchu Pikes Peak celkem tři čistě elektrické sportovní crossovery Ioniq 5 N, dva upravené a jeden sériový. Obě verze zabodovaly ve své kategorii a značka slíbila další zajímavé úpravy.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 5 N TA na Pikes Peak

Článek

Elektrický crossover Hyundai Ioniq 5 N je zajímavý nejen svou schopností věrohodně simulovat zvuk spalovacího motoru a chování převodovky, ale také svou sofistikovanou technikou či působivými parametry, což jsme si ostatně mohli vyzkoušet i na vlastní kůži.

Ještě lepší ukázkou schopností je ale úspěch vozů na letošním závodu do vrchu Pikes Peak International Hill Climb, který patří s délkou bezmála 20 kilometrů, 156 zatáčkami a převýšením 1440 metrů k nejnáročnějším na světě.

Za volantem Hyundaie Ioniq 5 N: Elektrický rošťák vyvolal velké nadšení i malé rozpaky

Testy

Jihokorejská automobilka poslala na start celkem čtyři vozy, dva v upravené verzi TA (Time Attack) a dva sériové, nakonec však odstartovaly pouze tři, neboť jeden z pilotů sériových vozů utrpěl během tréninku zranění a nemohl do závodu nastoupit.

WRC závodník Dani Sordo za volantem upraveného speciálu Ioniq 5 N TA pak zvládl pokořit náročnou trať v čase 9:30.852, čímž si připsal vítězství v exhibiční třídě a vytvořil nový rekord mezi upravenými elektrickými vozy. Druhý upravený vůz, který řídil jezdec Randy Pobst, projel cílem v čase 9:55.551.

Sériový vůz, za jehož volantem seděl nováček závodu Ron Zaras, zvládl náročnou trasu v čase 10:49.267, čímž stanovil rekord pro nejrychlejší produkční SUV/Crossover s čistě elektrickým pohonem. Situace přitom mohla být ještě zajímavější.

Druhý jezdec sériového vozu Paul Dallenbach totiž během předzávodního tréninku zajel certifikovaný čas 10:33.86, čímž se dostal na dosah absolutnímu rekordu mezi produkčními SUV (tedy bez ohledu na typ pohonu), který od roku 2022 drží Lamborghini Urus Performante s časem 10:32.064.

Připomeňme, že technický základ všech vozů byl stejný. Speciály Time Attack ovšem dostaly kromě vylepšené aerodynamiky i upravené naladění elektromotorů s vyšším výkonem, nové tlumiče, lepší pneumatiky a lepší brzdy.

Po úspěchu na náročné trati automobilka v tiskové zprávě uvedla, že chystá další speciální úpravy svého prvního čistě elektrického sportovního vozu, se kterými chce zřejmě zamířit do dalších oblastí motorsportu.

Hyundai poodhaluje Inster, malý elektromobil se slušným dojezdem

AutoMoto

Vodíkový sporťák od Hyundai by měl nakonec dorazit v roce 2026

AutoMoto

Výběr článků

Načítám