Článek
Zkratka DK je odkazem na výraz „Drift King,“ což je mimo jiné přezdívka, kterou si vysloužil jezdec Keiichi Tsuchiya, jenž se na vývoji a ladění speciální edice podílel.
DK Edition by měla být souborem sportovních prvků a doplňků, které dál posunou už tak působivé jízdní vlastnosti vozu. Důraz byl během vývoje kladen na zlepšení nejen na okruzích, ale také na veřejných silnicích.
Na první pohled přitom zaujme výraznější karbonový bodykit, obsahující například přepracovaný přední splitter, širší nástavce prahů, agresivnější difuzor – a přehlédnout nelze ani střešní spoiler s logem N na bocích. Upravená karoserie přitom slibuje lepší stabilitu a přítlak až 93 kilogramů při rychlosti 140 km/h.
Hyundai Ioniq 5 N dostal ještě sofistikovanější driftovací režim
Nová jsou také 21“ kovaná kola, která dohromady snižují neodpruženou hmotnost o 10,6 kilogramu, což dál zlepšuje ovladatelnost vozu. Upravený podvozek dál pracuje s původními adaptivními tlumiči, jež si pochvaloval i Tsuchiya, nové jsou ale pružiny H&R. Světlá výška vozu klesla o 15 mm, což opět přispívá k lepší ovladatelnosti.
Vylepšením prošel také brzdový systém s šestipístkovými třmeny z pevné slitiny a odolnějšími destičkami s plochou zvětšenou o 54 procent. Brzdy by tak měly nabídnout lepší a konstantní výkony. Třmeny, pružiny i některé detaily na karoserii navíc zdobí zelená barva, ladící s tradiční závodní kombinézou japonského jezdce.
Pod kapotou ovšem zůstalo vše při starém. Ioniq 5 N DK Edition tak stále nabízí pohon všech kol a kombinovaný výkon 650 koní. Systémy jako N Torque Distribution a N Drift Optimizer pak řidiči pomáhají se snadnějším a přesnějším driftováním, které by si ale každý jezdec měl nechat na uzavřenou trať.
Hyundai Ioniq 5 N DK Edition není jen konceptem či jednokusovou ukázkou, ale prezentací balíčku úprav, které by měly být pro vůz dostupné. Na japonský trh by měly vstoupit během první poloviny roku, značka prý ale počítá i s expanzí na další trhy. Podrobnosti však zatím nezveřejnila.