Hlavní obsah

Hyundai Ioniq 5 N může mít i 600 koní

Jihokorejský Hyundai potvrdil, že chystaný elektrický Ioniq 5 N bude mnohem výkonnější než spalovací i30 N. Auto se díky tomu stane vlajkovou lodí sportovní divize N.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Hyundai Ioniq 5 (ilustrační foto)

Článek

Koncem tohoto roku bychom se měli dočkat velice zajímavé premiéry prvního sériově vyráběného elektrického auta od sportovní divize Hyundai N. Tím by se měl stát kompaktní hatchback Ioniq 5 N, o kterém se nedávno rozpovídal současný výkonný poradce Hyundai a bývalý šéf divize N Albert Biermann.

„Auto bude mnohem rychlejší než i30 N. Jak by také mohlo být pomalejší, vždyť má skoro 600 koní,“ řekl v rozhovoru pro australský Drive Biermann s tím, že tento údaj ještě není konečný.

Ioniq 5 N může mít výkon stanovený na hranicích od 580 až do 620 koňských sil. To by ostatně odpovídalo i technicky, protože vůz bude mít elektro soustavu od Kia EV6 GT, která má výkon 577 koní.

Hyundai plánuje dva levné elektromobily pro Evropu

AutoMoto

Biermann ovšem nehovořil jen o výkonu. Auto má být totiž hlavně zábavné. „Je to o tlukotu srdce a o úsměvu,“ doplnil. Současné ostré vozy Hyundai jsou ale zábavné i díky zvuku jejich výfuku, který bude elektromobil postrádat. Biermann ovšem uvedl, že automobilky nějaký signifikantní zvuk vytvoří.

„Je to největší výzva. Rychlost už máme, ostatně té máme tuny. Když jsem do firmy nastoupil, bavili jsme se o snižování zvuku, ale teď řešíme jeho přidání do elektromobilů. Řidič musí mít příjemný pocit, nějaké vzrušení. Pokud jde o „popcornové“ zvuky, je těžké je napodobit u elektromobilu. Zvuk je důležitý. Ale jen o něj nám nejde,“ dodal.

Ostrý elektrický Hyundai na obzoru. Ioniq 5 N se prohání po Nürburgringu

AutoMoto

Mimo tyto detaily je jasné, že nový Hyundai N bude mít jako vůbec první vůz této divize pohon všech kol. Podle Biermanna mu také nebude chybět jízdní mód „drift“.

Související články

Výběr článků

Načítám