Hlavní obsah

Hyundai Ioniq 5 N dostal ještě sofistikovanější driftovací režim

Vrcholná verze elektromobilu Hyundai Ioniq 5 dostala na svém domácím trhu několik zajímavých vylepšení, která slibují ještě zajímavější a zábavnější sportovní svezení.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 5 N

Článek

Sportovně laděný elektromobil Hyundai Ioniq 5 N prošel na svém domácím trhu drobnou modernizací pro modelový rok 2025, která měla vycházet především ze zpětné vazby zákazníků. Po designové ani technické stránce se nic nezměnilo, automobilka ale zapracovala na softwaru, který by měl vůz učinit ještě zábavnějším.

Jednou z hlavních novinek je systém N Drift Optimizer, který nabídne 10 úrovní nastavení asistenčních systémů v driftovacím režimu. Vrcholné nastavení Pro pak naprosto minimalizuje zásahy stabilizačního systému VDC a slibuje lineárnější nástup točivého momentu, aby mohli řidiči driftovat „ještě svobodněji“.

Systém by měl také lépe rozeznávat podmínky, za kterých se řidič pokouší o jízdu kontrolovaným smykem, a podle toho upravit nastavení pro vyšší efektivitu. Netřeba přitom dodávat, že driftovací režim je určen na okruhy a uzavřené silnice.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 5 N patří mezi nejzábavnější elektromobily na trhu.

Další novinky nabídne také funkce N e-Shift, tedy simulované manuální řazení, které je nově dostupné i v režimu Eco. Novinkou je také přidání funkce asistenta sjíždění svahů a funkce automatického podřazování „Downshift Memory“, které je u spalovacích vozů aktivované dosažením určitých otáček.

Drobnou změnou je pak automatické sepnutí simulovaného zvuku při aktivaci funkce Launch Control. Automobilka navíc rozšířila standardní výbavu o funkce jako inteligentní světlomety, automatické zamykání, bezpečnostní okna v druhé řadě, volant s vibračním upozorněním a podporu funkce V2L pro napájení spotřebičů z baterie vozu.

Zatím se ovšem bavíme pouze o inovacích určených pro vozy na domácím korejském trhu. S ohledem na skutečnost, že se jedná o inovace v oblasti softwaru, však časem očekáváme podobná vylepšení i na dalších trzích.

Hyundai Ioniq 5 dostal terénní verzi, zatím jen v zámoří

AutoMoto

Hyundai představuje ještě ostřejší Ioniq 5 N TA, míří s ním za rekordem

AutoMoto

Výběr článků

Načítám