Hlavní obsah

Hyundai Ioniq 5 má po faceliftu větší baterii

Tři roky po premiéře se velký elektrický hatchback od Hyundai dočkal faceliftu. Přiváží více změn než předchozí dílčí modernizace. Těží z mírných úprav exteriéru a interiéru, větší baterie a rozšíření své řady o sportovní výbavu N Line.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 5 N Line

Článek

Vizuálně zůstává Hyundai Ioniq 5 okamžitě rozpoznatelný, vizuální změny se omezují na přepracovaný přední a zadní nárazník. Přední přívod vzduchu byl zjednodušen a je širší než dříve.

K dispozici je také nový aerodynamický design litých kol, vůz dostal i zadní stěrač, který dosud chyběl, a větší zadní spoiler. Celkově je faceliftovaný elektromobil o 20 mm delší, a to na celkových 4 655 mm.

Novým přírůstkem v nabídce je verze N Line, která si vizuálně bere leccos ze sportovní verze N, ale stejně jako u jiných modelů značky jde především o design. Vyznačuje se bodykitem specifickým pro verzi zdobenou několika odznaky sportovní divize.

Přední nárazník má světlé klapky inspirované Ioniqem 5 N, s podobným zpracováním i vzadu. Profil vylepšují blatníky v barvě karoserie, vylepšené prahové lišty a nová sada 20palcových litých kol.

Korejská automobilka vylepšila ergonomii přidáním nového fyzického tlačítka na středovou konzolu pro ovládání funkcí, jako jsou vyhřívaná a ventilovaná sedadla, vyhřívaný volant a parkovací asistent, z nichž většina bývala uvnitř složitějšího menu infotainmentu.

Bezdrátová nabíjecí podložka byla přemístěna výše vedle vertikálně uspořádaných držáků nápojů, ovládání klimatizace a infotainmentu bylo přepracováno pro snadnější ovládání a volant získal „interaktivní pixelová světla“.

Končí další éra. Nošovická Hyundai definitivně zastavila výrobu manuálních převodovek

Ekonomika

Informační a zábavní systém nové generace nabízí bezdrátové aktualizace. Mezi další užitečné vylepšení patří vylepšená bezpečnostní výbava, funkce dálkového sklápění zadních sedadel a vestavěná palubní kamera.

Faceliftovaný vůz získává větší 84kWh baterii vypůjčenou z vlajkové lodi Ioniq 5 N, která nahrazuje 77,4 kWh jednotku odcházejícího modelu. Dojezd se díky tomu zvýšil, ačkoli Hyundai zatím oficiální čísla nezveřejnil. Stávající Ioniq 5 s 77,4kWh baterií má dojezd dle WLTP až 507 km.

Automobilka nezveřejnila žádné změny u jednomotorových a dvoumotorových elektrických pohonných jednotek, k ladění nicméně došlo u podvozku.

Vylepšený model bude pro korejské zákazníky k dispozici od března 2024. Hyundai plánuje jejich postupné uvedení na globální trhy v průběhu letošního roku, v České republice se podle tuzemského zastoupení s prvními vozy setkáme na konci prvního pololetí tohoto roku.

Test Hyundaie Kona Electric: Další povedený elektromobil s pixely

Testy

Hyundai představuje zběsilou verzi elektromobilu Ioniq 5. Má 650 koní i falešné stupně převodovky

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám