Článek
Americké zastoupení automobilky Hyundai se pochlubilo lehce modernizovanou verzí elektrického crossveru Ioniq 5, který se bude nově vyrábět také v USA, konkrétně v závodu Metaplant ve státě Georgia. Zámořští zájemci tak budou moci na vůz dostat i zajímavé dotace.
Lehká modernizace vozu přinesla decentně upravené nárazníky, upravený spoiler a také nový design kol, která by měla mít lepší aerodynamiku. Paleta barev se pak rozrostla o tři nové odstíny. K malým změnám došlo i v kabině, která má upravený volant, středovou konzolu a některé ovládací prvky.
Za volantem Hyundaie Ioniq 5 N: Elektrický rošťák vyvolal velké nadšení i malé rozpaky
Nás ale zaujalo především uvedení nové verze XRT, která se profiluje jako dobrodružně laděná, což podtrhují i specifické úpravy. Vůz dostal například černé nárazníky s grafikou připomínající digitální maskovací vzor, černé lemy podběhů, nástavce prahů, kryty zrcátek a další dekory.
Kromě toho automobilka zvýšila podvozek o 23 milimetrů a do podběhů umístila 18palcová kola obutá do pneumatik s terénním vzorkem. Pozornost ale přitahují i červená tažná oka, vyčnívající z předního nárazníku. Kabina nabídne odolné koberečky, sedadla s logem XRT na opěradlech a černou stropnici.
Přechod na nový konektor
Standardem pro model XRT je pohon všech kol a Long Range baterie, která má kapacitu 84 kWh. Ve verzi s pohonem všech kol by měla zajistit dojezd okolo 402 až 451 kilometrů na jedno nabití.
Zajímavostí nového modelu a obecně všech vozů Hyundai Ioniq 5 vyráběných v USA je přechod na nový nabíjecí konektor. Hyundai, podobně jako řada dalších automobilek, totiž v USA přechází na konektor NACS (North American Charging Standard), který navrhla společnost Tesla. Uživatelé tak získají přístup k síti nabíječek Tesla Supercharger.