Hlavní obsah

Hyundai Ioniq 5 dostal terénní verzi, zatím jen v zámoří

Elektrický crossover Hyundai Ioniq 5 dostává novou tvář. Po sportovní verzi 5 N představuje automobilka také dobrodružně laděný model XRT, který bude vyráběn v USA. Kromě specifického vzhledu nabídne i upravený podvozek, pohon všech kol a delší dojezd.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 5 XRT

Článek

Americké zastoupení automobilky Hyundai se pochlubilo lehce modernizovanou verzí elektrického crossveru Ioniq 5, který se bude nově vyrábět také v USA, konkrétně v závodu Metaplant ve státě Georgia. Zámořští zájemci tak budou moci na vůz dostat i zajímavé dotace.

Lehká modernizace vozu přinesla decentně upravené nárazníky, upravený spoiler a také nový design kol, která by měla mít lepší aerodynamiku. Paleta barev se pak rozrostla o tři nové odstíny. K malým změnám došlo i v kabině, která má upravený volant, středovou konzolu a některé ovládací prvky.

Za volantem Hyundaie Ioniq 5 N: Elektrický rošťák vyvolal velké nadšení i malé rozpaky

Testy

Nás ale zaujalo především uvedení nové verze XRT, která se profiluje jako dobrodružně laděná, což podtrhují i specifické úpravy. Vůz dostal například černé nárazníky s grafikou připomínající digitální maskovací vzor, černé lemy podběhů, nástavce prahů, kryty zrcátek a další dekory.

Kromě toho automobilka zvýšila podvozek o 23 milimetrů a do podběhů umístila 18palcová kola obutá do pneumatik s terénním vzorkem. Pozornost ale přitahují i červená tažná oka, vyčnívající z předního nárazníku. Kabina nabídne odolné koberečky, sedadla s logem XRT na opěradlech a černou stropnici.

Přechod na nový konektor

Standardem pro model XRT je pohon všech kol a Long Range baterie, která má kapacitu 84 kWh. Ve verzi s pohonem všech kol by měla zajistit dojezd okolo 402 až 451 kilometrů na jedno nabití.

Zajímavostí nového modelu a obecně všech vozů Hyundai Ioniq 5 vyráběných v USA je přechod na nový nabíjecí konektor. Hyundai, podobně jako řada dalších automobilek, totiž v USA přechází na konektor NACS (North American Charging Standard), který navrhla společnost Tesla. Uživatelé tak získají přístup k síti nabíječek Tesla Supercharger.

Hyundai představuje ještě ostřejší Ioniq 5 N TA, míří s ním za rekordem

AutoMoto

Související články

Výběr článků

Načítám