Článek
Emisní normy vždy kosí v řadách zajímavých, ale méně komerčně úspěšných aut jako první a připravovaná norma Euro 7 nebude výjimkou. Výsostně povedený ostrý hatchback Hyundai i30 N má být autem, které její zavedení nepřežije.
S odkazem na Alberta Biermanna, někdejšího šéfa a současného poradce divize N automobilky Hyundai, to uvádí australský web Car Expert. „Je docela velká šance, že na některých trzích s blížící se regulací Euro 7 už nebudou další vozy N se spalovacím motorem,“ řekl Biermann na festivalu Hyundai N v Austrálii.
Ostrý elektrický Hyundai na obzoru. Ioniq 5 N se prohání po Nürburgringu
Smutek entuziastů ale hned mírnil, třebaže jen trochu: „Pokud bychom se bavili o ‚enkovém‘ elektromobilu v segmentu C, to by mohl být hatchback, ale může chvíli trvat, než se tam dostaneme, než se nám to povede.“
Nutno dodat, že elektrický hatchback má divize N v plánu odhalit koncem roku 2023 v podobě Ioniqu 5 N. Ten ale nepatří do nižší střední třídy, rozměrově i cenou je velmi daleko současné i30 N v obou jejích karosářských variantách.
Na rozdíl od Evropy však na řadě jiných trhů „enkový“ kompakt zůstane v podobě sedanu Elantra N. V Austrálii se mu říká i30 sedan N. „Uvidíme příští generaci s novým spalovacím motorem, už je v našich dlouhodobých plánech,“ řekl Biermann.