Článek
Model i30 N je „image maker”, který před třemi lety ukázal, že i Korejci umí postavit zábavný ostrý hatchback a fastback evropského střihu. Navíc nejde jen o demonstraci, i30 N se také dobře prodává, s více než 25 tisíci prodanými kusy se jedná o jeden z nejprodávanějších vozů ve třídě.
Facelift i30 N přináší nové světlomety, které pocházejí z klasické i30 po faceliftu. Nové jsou oba nárazníky, na přídi zaujme velká maska chladiče, vzadu pak o poznání větší koncovky výfuku. Uvnitř za příplatek najdete nová odlehčená sedadla či inovovaný infotainment.

Hyundai i30 N po faceliftu

Hyundai i30 N před faceliftem (2017)
Na výběr bude nejen ze dvou karoserií, ale opět také ze dvou výkonových verzí dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce. Základ má stále stejný výkon 184 kW, 250 koní, a točivý moment 353 Nm.
Vrcholný i30 N Performance má nyní 206 kW, 280 koní. To je o pět koní více než před modernizací. Točivý moment vzrostl o 39 Nm na 392 Nm. Perfomance má stále navíc i elektronicky řízený samosvorný diferenciál a zvětšené přední kotouče, ovšem nově mají místo 345 mm průměr 360 mm.
Silnější verze tak zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,9 sekundy, což je o dvě desetiny rychleji. Maximální rychlost činí shodných 250 km/h.
Devatenáctipalcová kovaná kola rovněž vyhrazené pro verzi Performance snižují neodpruženou hmotnost, čímž se inspirují u edice Project C, která byla rozloučením s variantou před modernizací.
Test Hyundai i30 N Project C: To nejostřejší z Nošovic

Obě varianty lze objednat s manuální šestistupňovou převodovkou, silnější verzi ale lze nově mít i s dvouspojkovou převodovkou. Ta má k dispozici tři speciální režimy.
N Grin Shift poskytne 20 sekund výkonu navíc, aktivovat lze tlačítkem na volantu. Ostřejší řazení N Power Shift se aktivuje, pokud je škrtící klapka otevřena na více než 90 procent. Okruhový režim N Track Sense Shift se rovněž automaticky aktivuje, pokud rozezná zvlášť dynamickou jízdu, typicky po okruhu.
Zmodernizovaný „hot hatch” se začne prodávat na začátku příštího roku, nový ceník zatím nebyl zveřejněn.