Hlavní obsah

Hyundai Grandeur má turbodiesel

Turbodieselové motory jsou v Evropě v rozmachu a automobilky je dávají do téměř všech vozů, které mají. Jedním z posledních opozdilců byl Hyundai Grandeur, který však svojí ztrátu právě dohání.

Článek

Vlajková loď automobilky přišla ve své aktuální generaci před rokem. Tento sedan nabízí slušný komfort s cenou mírně přesahující jeden milión korun. Grandeur je proti předchůdci o 20 milimetrů delší a širší a o 70 mm vyšší. Vůz má také větší rozvor kol o 30 milimetrů (2780 mm), takže uvnitř je více místa než dřív.

Ve srovnání se zážehovou verzí, vybavenou vidlicovým šestiválcem o zdvihovém objemu 3,3 litru, nabízí diesel především úspornější provoz. Jedná se o řadový šestnáctiventilový čtyřválec s hliníkovou hlavou, který při objemu 2,2 litru dává výkon 114 kW při 4000 ot./min a především 343 N.m v širokém spektru otáček 1800 až 2500 ot./min. V kombinovaném cyklu by spotřeba tohoto 4895 mm dlouhého, 1865 mm širokého a 1490 mm vysokého sedanu neměla překročit osmilitrovou hranici spotřeby nafty.

Zajímavou nabídku má Hyundai v rámci záruky. Ta je poskytovaná na tři roky, a to bez omezení počtu najetých kilometrů. Dieselový motor 2,2 CRDi VGT je u Grandeuru spojen výhradně s pětistupňovou automatickou převodovkou. Cena dieselového modelu je 989 900 Kč vč. DPH.

Související témata:

Související články

Hyundai má novou vlajkovou loď

Zatím je Hyundai Genesis jen koncept, ale už se proslýchá, že stejně bude vypadat nová vlajková loď korejské automobilky. Poprvé se ukáže na autosalonu...

Výběr článků

Načítám