Článek
Kabiny moderních automobilů ovládly v posledních letech displeje, jejichž počty a úhlopříčky neustále rostou. Společnost Hyundai, pod kterou patří i značky Kia a Genesis, zůstává v této oblasti spíše konzervativní, i její modely však v budoucnu dostanou větší displeje. V rozhovoru pro britský Autocar to prozradil SangYup Lee, designový šéf automobilky.
Značka však nechce následovat trendy obřích obrazovek, místo toho chce nabídnout „tu správnou velikost“, která zajistí snadnou čitelnost obsahu. Volba samotného obsahu přitom bude neméně důležitá.
Připomeňme, že moderní vozy značky Hyundai nyní sázejí především na panel tvořený dvojicí 12“ obrazovek, což platí i pro nový model Hyundai Ioniq 9. Jako jedna z mála značek přitom Hyundai stále nabízí i pestrou paletu klasických fyzických tlačítek a ovladačů, které však ani s nástupem větších obrazovek nezmizí.
Značka chce i nadále používat fyzické ovladače pro často používané a s bezpečností spojené funkce, ať už se jedná o nastavení ventilace, či ovladač výstražných světel. Takové ovladače navíc musí být podle automobilky navrženy tak, aby se daly snadno ovládat bez nutnosti přestat sledovat dění na silnici.
V posledních letech jsme přitom svědky trendu, kdy automobilky integrují do vozů stále větší množství displejů, často i s obrovskými úhlopříčkami, zatímco fyzické ovladače mizí. Po letech stížností však některé značky začínají svůj přístup pomalu měnit. Trend by navíc časem mohly zvrátit i upravené požadavky Euro NCAP.