Článek
Čím menší je vůz, tím větší část jeho ceny představuje elektrický pohon, a to zejména kvůli vysoké ceně baterie. Někteří proto hovoří o brzkém zániku segmentu A, tedy nejmenších aut do města, kde Hyundai patří k silným hráčům.
Snad i proto se této části trhu nechce vzdát, alespoň podle amerického webu Carscoops, který se odkazuje na nejmenované zdroje uvnitř automobilky. Podle těch pracuje Hyundai na dvou elektromobilech určených do města, z nichž jeden by měl být crossover.
Automobilka už v minulosti uvedla, že vyvíjí elektromobil segmentu A, který se má prodávat za cenu do 20 tisíc eur (dnešním kurzem asi 475 tisíc korun). Za tak málo peněz se u nás neprodává ani Dacia Spring, pro jejíž uvedení na evropský trh musela automobilka učinit až ohromující kompromisy.
Test nejlevnějšího elektromobilu Dacia Spring: Příliš velké kompromisy
Od té doby se objevily indicie, že firma pracuje i na druhém, podobně velkém voze. Oficiální detaily ani o jednom z nich nejsou na světě, ovšem Američané tvrdí, že se dá očekávat, že jeden bude ekvivalentem modelu i10 a druhý asijského modelu Casper.
Po stránce designu můžeme také jen spekulovat, ovšem možnosti jsou v podstatě dvě. Jednou je, že se novinky vydají cestou ioniqů 5 a 6 a v jejich designu bude použito svítících „pixelů“, druhou, že vozy napodobí roztomilý design casperu. Právě ten totiž stojí za jeho vřelým přijetím.
Co se týká techniky, také zatím není na světě mnoho informací. Nezdá se pravděpodobné, že by Hyundai použilo platformu E-GMP, na níž stojí zmíněné ioniqy. Pro použití ve voze segmentu A by pravděpodobně byla příliš drahá.
Nejmenší hyundai prošel modernizací
Pravděpodobnější se podle Američanů jeví úprava platformy K1, na níž stojí model i10 - a již víckrát zmíněný casper. Již existuje i v elektrické variantě, v níž podpírá korejskou Kiu Ray EV, a v letošním roce se má ukázat také elektrický casper.
Samozřejmostí by byla významná úprava po stránce komfortu, hluku a bezpečnosti tak, aby vozy měly šanci obstát na náročném evropském trhu. Koneckonců již zmíněná Dacia Spring vznikla také takovýmto způsobem.
Automobilka Hyundai už dříve uvedla, že její budoucí malé elektromobily budou používat pohonný agregát od firmy BorgWarner. Ten může dávat až 184 koní výkonu.
Více bychom se snad měli dozvědět ještě letos, jelikož první ze dvou elektromobilů se má údajně ukázat někdy v polovině roku. Druhý si má automobilka schovávat na konec roku 2024.