Článek
Automobilky Hyundai a Kia, které spolu sdílí techniku, předpovídají, že v roce 2022 prodají o 12 procent více aut oproti roku 2021, tedy celkem 7,47 milionu aut. A to navzdory nedostatku čipů, který se podle většiny názorů potáhne ještě několik měsíců.
V loňském roce dohromady prodaly 6,67 milionu aut, což je o něco méně než předpovídaných 6,92 milionu aut. Hlavním důvodem nesplnění cíle je právě čipová krize.
Končí Hyundai s vývojem spalovacích motorů? Automobilka údajně zavřela vývojové centrum
„V roce 2022 plánujeme rozšířit podíl na trhu a zvýšit ziskovost skrz stabilizace poptávky po čipech a jejich dodávek, upravení výrobních rozvrhů, posílit nabídku elektrických vozidel a také optimalizovat ziskovost a ztrátovost prodeje v jednotlivých regionech,“ cituje web Automotive News, který zprávu přináší, z prohlášení koncernu Hyundai Motor, který vlastní třetinu akcií Kie.
Podle některých analytiků není cíl nereálný. „Vypadá to, že nedostatek čipů trochu slábne, nicméně rostoucí ceny surovin budou pravděpodobně mít dopad na ziskovost,“ nechal se slyšet analytik Lee Jae-il z firmy Eugene Investment & Securities.