Článek
Německé úřady zasahovaly na osmi místech, kde sídlí kanceláře automobilek Hyundai a Kia v Německu a Lucembursku, a to kvůli podezření z manipulace s emisemi aut se vznětovými motory. Agentuře Reuters to potvrdil mluvčí automobilky Hyundai.
Problém má být u více než 210 tisíc vozidel s dieselovými motory, která se dostala na trh do roku 2020. Software motoru má údajně v různých situacích omezovat či vypínat systémy k čištění výfukových plynů, píší weby Finanzen.net a Business-Live.at.
Elektromobily planetu nespasí, bojí se odborníci. Emise vzniknou při výrobě elektřiny
Podezření se má týkat softwaru a dílů, které pocházely od společností Delphi, dnes součásti skupiny BorgWarner, a Bosch. Automobilka Hyundai prozatím ústy mluvčího své evropské centrály pouze uvedla, že firma s úřady spolupracuje.
Manipulace s automobilovými emisemi se dostávají do centra pozornosti kvůli aféře německého koncernu Volkswagen. Ten v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí nainstaloval zhruba do 11 milionů naftových automobilů po celém světě. Problémy tohoto typu však má za sebou i řada jiných automobilových koncernů, např. Stellantis.