Článek
Model XP-1 píše první kapitolu v dlouhodobé vizi společnosti Hyperion a měl by být vyvrcholením desetiletého testování, vývoje a výzkumu kalifornské automobilky. Na vodíkovém pohonu speciálního superauta pracují přes dvě stovky vědců.
Ronaldo se odměnil za italský titul. Objednal si Bugatti v limitované edici za 200 milionů
Přesto první, co na XP-1 zaujme nejvíce, je jeho design. Firma Hyperion vsadila na odvážný vzhled. Dveře se otevírají směrem nahoru, auto má skleněnou střechu a futuristický zevnějšek, za který by se nemusela stydět ani kdejaká vesmírná loď z hollywoodského filmu.
Karoserie je plná aktivních aerodynamických prvků a vůz má i solární panely, které se automaticky natáčejí ke slunci.
Přesnější informace o tom, co by mělo být pod kapotou auta a z jakých materiálů bude vlastně vyrobeno, firma Hyperion nesdělila. Jasné je, že auto by mělo mít vpředu dvacetipalcová a vzadu jednadvacetipalcová kola Pirelli P Zero a pod nimi budou pracovat masivní karbon-keramické brzdiče s průměrem 18 palců vpředu a 17 palců vzadu.
Hyperion blíže nespecifikoval, jak bude fungovat vodíkový pohon, nicméně se předpokládá, že auto bude vybaveno protonovými výměnnými palivovými články a systémem, který ukládá a spotřebovává vodík. Součástí pohonu pochopitelně budou i elektromotory, vůz bude mít pohon všech kol a třístupňovou převodovku.
Podle výrobce bude umět Hyperion XP-1 zrychlit z 0 na 100 km/h za neuvěřitelné 2,2 sekundy a dosáhne maximální rychlosti až 356 km/h s tím, že dojezd bude údajně až 1635 kilometrů s plným dobitím pod 5 minut. Auto by pak mělo být i extrémně lehké, mluví se o 1032 kilogramech.
Kalifornský supersport z 3D tiskárny se chystá do Ženevy
Hyperauto XP-1 má podle jeho tvůrců sloužit jako učebnice pro masy lidí, kteří stále nevěří pohonu na vodík. Ten je totiž podle mnohých příliš nebezpečný. Hyperion nicméně hodlá auto vyrábět, a to už v roce 2022.
Ve Spojených státech má vzniknout 300 kusů a každý si bude moci jeho majitel bohatě personalizovat. Cena je zatím neznámá.