Článek
Nová hybridní technologie lotusů s napětím elektrosoustavy 900 V, která má kombinovat výhody elektrických vozidel s dojezdem spalovacích motorů, nabídne i provoz čistě na benzin. Vyplývá to ze slov generálního ředitele společnosti Fenga Čching-fenga během prezentace.
Ten zdůraznil, že připravované hybridy nebudou jen elektromobily s prodlouženým dojezdem. V určitých situacích, například při jízdě po dálnici, kde je spalovací motor efektivnější, budou moci vozidla fungovat výhradně na benzinový pohon.
Vozy budou mít systém tzv. dvojitého nabíjení. Budou umožňovat ultrarychlé dobíjení při připojení k nabíjecí stanici i během jízdy právě spalovacím motorem. Ten v takovém případě bude fungovat jako generátor a bude dobíjet baterii rychlostí, která je „pětkrát vyšší než běžná spotřeba energie při jízdě“. Díky tomu by měl vůz poskytovat „nepřerušovaný elektrický výkon v jakékoli situaci, včetně akcelerace ve vysokých rychlostech a v extrémně chladném počasí“.
Jinými slovy, i při ostré jízdě vysokými rychlostmi by měl spalovací motor dokázat vyrobit dostatek energie. Zda oním „fungováním výhradně na benzinový pohon“ je myšleno právě to, že si vůz ani při extrémních požadavcích na výkon nemusí pomáhat elektřinou z baterie, nebo zda půjde o skutečné fyzické spojení spalovacího motoru s koly, zatím není jasné.
Hybridní technika má mít i další výhodu. Kombinovaný dojezd vozidel vybavených hybridním pohonem má přesáhnout 1100 kilometrů. Pro srovnání, čistě elektrickému modelu Eletre stačí baterie podle metodiky WLTP na maximálně 600 km. Datum uvedení prvního modelu s novou technologií ani další technické specifikace zatím nebyly zveřejněny.