Článek
Princip je jednoduchý. Kia chce krátkodobě zvýšit výkon elektromotoru přesně ve chvíli, když spalovací část ústrojí řadí a nedodává tedy lineární tah při akceleraci. Jinak řečeno tím vyrovná to typické zhoupnutí při přeřazení.
Něco podobného už jsme viděli u skupiny PSA a jejich diesel-hybridního ústrojí Hybrid4, ovšem nový systém od Korejců umí počítat s více proměnnými včetně kvality vozovky a dalšího. Omezit má nový systém především klonění auta kolem příčné osy při přeřazování. A to až o 50 procent.
Proto má Kia právo nazývat technologii aktivního řazení ASC (Active Shift Control) jako inovativní. Pokud se podíváme více do podrobností, novinka optimalizuje řazení tím, že 500x za sekundu sleduje změny převodových stupňů a přesně reguluje přenos výkonu od hybridního ústrojí.
ASC využívá výkon elektromotoru ke sladění otáček převodovky s otáčkami hnacího hřídele na základě pokynů řídicího softwaru z vlastního vývoje, čímž údajně zkracuje dobu přeřazování o 30 %.
Nová technologie se postupně představí v budoucích plug-in hybridních a hybridních vozech modelového provedení 2020.