Hlavní obsah

Hybridní ústrojí vytlačilo čistě zážehový pohon z nabídky Fordu Mondeo

Novinky, Milan Lažanský

V nabídce tradičního modelu střední třídy od značky s modrým oválem ve znaku zbývá po dílčí modernizaci jen hybridní a vznětová jednotka. Ford u Mondea poprvé vypustil čistě zážehové motory.

Foto: Ford

Ford Mondeo

Článek

Zážehová patnáctistovka EcoBoost už se v evropské nabídce Fordu Mondeo nenachází. Automobilka potvrdila změnu nabídky.

„Přechod na plnou hybridní produkci u naší řady benzínových modelů Mondeo je dalším velkým krokem vpřed na cestě Fordu k elektrifikaci,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident evropského Fordu.

Vysvětluje také, že „pro zákazníky, kteří najedou méně než dvacet tisíc kilometrů ročně, je náš hybrid chytrou volbou, která nabízí ještě lepší nabídku než nafta a elektrická energie, navíc bez nutnosti nabíjení.“

Seká lidem trávníky, Ford mu za to daroval auto

AutoMoto

Ford uvádí, že hybridní verze během prvních sedmi měsíců letošního roku zvýšila svůj podíl na celkových evropských prodejích v rámci modelu o 25 procent ve srovnání s rokem 2019, což představuje více než třetinu všech prodejů mondea.

Hybridní ústrojí využívá kombinaci dvoulitrového zážehového čtyřválce pracujícího v Atkinsonově spalovacím cyklu a elektromotoru. Jedná se o full-hybrid s 1,4kWh lithium-iontovou baterií, bez možnosti externího dobíjení ale schopný krátkodobé jízdy na elektřinu. Kombinovaný výkon činí 138 kW, 187 koní.

V nabídce zůstává i diesel 2.0 EcoBlue ve třech úrovních naladění. Má 88 kilowattů (120 koní), 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k).

Související témata:

Výběr článků

Načítám