Hlavní obsah

Hybridní Panamera má v reálném provozu spotřebu 4,4 l, tvrdí Porsche

Novinky, maž

Porsche nechalo novináře vyzkoušet Panameru S E-Hybrid v reálném provozu v okolí Hockenheimu. Při testech bylo dosaženo průměrné spotřeby 4,4 l na 100 km, což je skvělá hodnota, takže by bylo s podivem, kdyby v tom nebyl nějaký háček. Byl.

Foto: Porsche

Porsche Panamera (facelift, 2013)

Článek

Verze S E-Hybrid je poháněná elektrickým motorem o výkonu 95 k (70 kW). Včetně klasického spalovacího motoru je celkový výkon 416 koňských sil. Energie pro elektromotor se uchovává v lithium-iontovém akumulátoru (kapacita 9,4 kWh).

Za necelé čtyři hodiny lze akumulátor dobít po připojení do běžné elektrické sítě. Akční rádius při jízdě čistě na elektrický pohon však příliš nezaujme – pouhých 36 kilometrů. Doba zrychlení z klidu na 100 km/h činí zajímavých 5,5 s, nejvyšší rychlost je 270 km/h.

Okruh dlouhý necelých 29 km

Testovací okruh s celkovou délkou 28,7 km vedl obcí Hockenheim s délkou městského provozu 6,5 km, dále pokračoval na 9,2 km okresních silnic a byl zakončen 13 kilometry jízdy po německé dálnici s neomezeným rychlostním limitem. U čtyř testovacích vozů, v nichž byli uvnitř přítomní tři nebo čtyři lidé, byla zapnutá klimatizace a na dálničním úseku bylo dosaženo rychlosti až 230 km/h.

Porsche tvrdí, že nejlepším výsledkem tohoto plug-in hybridního vozu byla hodnota 2,8 l/100 km a průměrně posádky jezdily za 4,4 litru benzínu na sto kilometrů. Automobilka neuvedla, zda se spotřeba měřila dle údajů palubního počítače (zde jsou hodnoty nepřesné v řádu 0,1 litru, při dotankování nádrže ale určitou výpovědní hodnotu mají) nebo průtokovým měřákem.

Ať tak či tak, druhá z hodnot se příliš nevzdaluje od hodnoty naměřené v nereálných laboratorních podmínkách - v kombinovaném režimu 3,1 l / 100 km. Všechny tři hodnoty jsou však v praxi nereálné.

Proč? V praxi by totiž řidič musel dobíjet lithium-iontové akumulátory, pak by opravdu spotřeba mohla být takto nízká. Jenže když pojedete v kuse relativně delší trasu – 100 a více kilometrů, spotřeba paliva skokově vzroste. Platí to u všech plug-in hybridních automobilů. Samo Porsche přiznalo, že k tomu, aby na bezmála 29 kilometrů dlouhé trati dosáhla hybridní panamera tak skvělé spotřeby, bylo dobíjení akumulátoru vozu s kapacitou 9,4 kWh prováděno z externí elektrické sítě.

„Předpokladem pro dosahování takto pozoruhodných výsledků byla možnost průběžného dobíjení,“ uvedla doslova automobilka. V Česku se hybridní panamera začne prodávat od 27. července. Stojí od 3 010 000 korun.

Související témata:

Výběr článků

Načítám