Hlavní obsah

Hybridní Dacia Jogger má displej místo budíků a dojezd 900 km

Dacii Jogger přibyla do nabídky hybridní varianta, která je nejsilnější verzí tohoto modelu. Také je ale nejdražší, ve Francii začíná v přepočtu na téměř 600 tisících korun.

Foto: Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140

Článek

Rumunská automobilka Dacia ohlásila příchod hybridního joggeru už dříve, stejně jako to, že se vůz objeví na pařížském autosalonu. Až nyní se ale na něj může podívat celý svět - představila ho i online včetně spotřeby a první cenovky.

Začneme-li zvenčí, není tu nic moc nového - kromě nového loga značky, které ale všechny modely dostaly už dříve, přibyly jen znáčky „Hybrid“. V interiéru však jedna zásadní změna je, a sice 7″ displej místo klasických analogových budíků, které mají ostatní verze tohoto MPV.

Dobrou zprávou budiž, že navzdory umístění baterie pod podlahou zavazadelníku je stále možnost mít hybridní jogger i se sedmi sedačkami.

To hlavní u novinky je pod kapotou, kde trůní full hybridní ústrojí E-Tech od Renaultu. Jeho základem je čtyřválec o objemu 1,6 litru, který je spojen s tzv. multimódovou automatickou převodovkou bez klasické třecí spojky či hydrodynamického měniče točivého momentu. Na tu jsou navázány dva elektromotory - hlavní hnací a druhý, menší, pomocný, který slouží ke srovnání otáček jednotlivých ozubených kol.

Jak to celé funguje, jsme přiblížili už v článku o první jízdě hybridními renaulty. Převodovka má dva rychlostní stupně pro 50k elektromotor a čtyři, delší, pro 90k spalovací motor. Vůz se vždy rozjíždí na elektřinu, takže dojem z jízdy - alespoň u tehdy zkoušeného clia - je velmi podobný elektromobilu, spalovací motor pracuje až ve vyšších rychlostech.

Foto: Renault

Tzv. multimódová automatická převodovka má dva elektromotory a žádnou třecí spojku. Chybí také synchronizační kroužky; všechno tohle obstarává malý pomocný elektromotor. Cílem je neprůstřelná spolehlivost a co nejhladší jízda.

Navzdory poměrně malé kapacitě i napětí baterie - 1,2 kWh a 230 V - je podle automobilky výsledkem, že po městě vůz jezdí z 80 % na elektřinu. A spotřeba paliva je proti konvenčnímu ústrojí ve městě o 40 % nižší.

Dacia neuvádí konkrétní čísla spotřeby, ale emise CO2 jsou od 108 g/km, z čehož můžeme vypočíst průměrnou spotřebu benzínu 4,6 l/100 km. Zdali to je kombinovaná hodnota, není zatím jasné. Dojezd na jednu nádrž má být až 900 km a výkon ústrojí je nasnadě z označení - 140 koní.

První cena, kterou automobilka zveřejnila, platí pro Francii - pětimístný hybridní jogger tam přijde nejméně na 24 600 eur (596 tisíc korun). Je to významně víc, než stojí základní konvenční varianta - ta tam přijde na 16 990 eur (411 tisíc korun), ale vyšší cena hybridu proti verzi se spalovacím motorem je pochopitelná.

Test Dacie Jogger Essential LPG: Důstojný základ

Testy
Související témata:

Výběr článků

Načítám