Hlavní obsah

Hybridní Chevrolet Corvette E-Ray je tady, poprvé v historii má pohon všech kol

Americká automobilka Chevrolet dál přetváří svůj sporťák Corvette. Po posunu motoru doprostřed vozu teď společnost představila i hybridní verzi auta, která nabízí nejvyšší výkon v historii modelu a je také vůbec poprvé čtyřkolkou.

Chevrolet Corvette E-RayVideo: Chevrolet

Článek

Evoluce legendárního sportovního auta Chevrolet Corvette pokračuje. V nové generaci z roku 2020 auto poprvé dostalo motor uprostřed, na což následně navázala ostřejší verze Z06. Chevrolet nyní do portfolia přidává i třetí, dosud nejpokrokovější verzi E-Ray, která je extrémně výkonným hybridem s pohonem všech čtyř kol.

Model E-Ray byl symbolicky představen 70 let poté, co debutovala první Corvette C1, a bude k dispozici tradičně jako kupé i kabriolet. Vizuálně si vůz vypůjčil celou řadu prvků z výkonné verze Z06, má širší karoserii a větrací otvory vzadu.

Naopak spalovací motor pochází ze základní verze Stingray, je to tedy 6,2l V8 bez přeplňování, která sama dává 502 koně a 637 Nm a pohání zadní nápravu skrze osmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Chcete si postavit vlastní motor? Chevrolet to umožní zákazníkům Corvette

AutoMoto

Na přední nápravě pracuje elektromotor, který z auta dělá hybrid s pohonem všech kol. Čerpá z baterie ve středovém tunelu auta a přední kola pohání výkonem 162 koní a točivým momentem 165 Nm.

Auto tak dovede jet na elektřinu pomocí přední nápravy, což z něj dělá kromě první čtyřkolky také první corvette v historii s možností pohonu přední nápravy. Na elektřinu vůz dokáže jet rychlostí až 72 km/h, ovšem baterie má kapacitu jen 1,9 kWh, takže nedojede daleko.

V kombinaci má vůz výkon 655 koňských sil, což z něj dělá nejsilnější verzi v historii se zrychlením z 0 na 60 mph (97 km/h) za 2,5 sekundy. To navzdory nemalé suché hmotnosti 1712 kg v případě kupé a 1749 kg v případě kabria, což jsou hodnoty zhruba o dva metráky vyšší proti základní C8 Stingray i verzi Z06.

Mimo tato vylepšení nadělil Chevrolet autu třeba karbon-keramické brzdy Brembo, možnost karbonových kol, 14 barev exteriéru a další zdokonalení. Co se ceny týče, E-Ray startuje na 104 295 dolarech (2,31 milionu korun), což jej staví na druhé místo za verzi Z06.

Corvette bude vlastní značkou. Přijde s SUV i sedanem

AutoMoto

Související články

Výběr článků

Načítám