Článek
Toyota Land Cruiser řady 70 se představila v roce 1984 a navzdory tomu, že přišlo několik dalších generací, prodává se na řadě míst světa dodnes, včetně Česka. Nyní to vypadá, že do modelu, který dosud znal jen konvenční pohon, může přibýt hybrid.
Vyplývá to ze slov viceprezidenta pro prodej a marketing australské divize Toyoty Seana Hanleyho. Ten si myslí, že by zákazníci nejspíš přijali hybrid se čtyřválcem, „kdyby zvládal věci, které s ním chtějí dělat“, cituje ho australský web CarSales.
To v případě Land Cruiseru znamená jízdu v těžkém terénu, záchranné operace nebo třeba práci na farmě, jelikož se řada 70 dělá i jako dvoudveřový či čtyřdveřový pick-up. Jinými slovy, u takovéhoto auta je spolehlivost a houževnatost alfou a omegou. Dosud se v Austrálii prodává se 4,5l vznětovou V8, u nás ho můžete mít se zážehovým čtyřlitrovým šestiválcem.
Speciální edice slaví 70 let Toyoty Land Cruiser. Původní model vznikl pro americkou armádu
Může tedy takové zákazníky uctít čtyřválec s elektromotorem? Hanley odkazuje na minulost, na model Camry, který na australském trhu přežil Holden Commodore i Ford Falcon. „Když Toyota přišla s čtyřválcem a předním pohonem, všichni říkali, že to nebude fungovat, že jsme země šestiválců a zadních pohonů,“ vzpomíná.
Jaký systém by pod kapotou mohl pracovat, ale nechtěl ani spekulovat. Objevily se zvěsti o kombinaci 2,8l řadového vznětového čtyřválce a elektromotoru pro modely Land Cruiser 300 a Hilux na japonském trhu, ovšem na to Hanley řekl jen: „V rámci generace jakéhokoliv auta můžeme měnit motory.“
Co podle něj není v plánu, je konec řady 70, takže se tento model jistě dožije svého čtyřicátého výročí v příštím roce, a snad i řady dalších - přinejmenším na australském trhu. Jak tomu bude jinde na světě, zejména vezmeme-li v potaz snahy různých vlád omezovat auta se spalovacími motory, je ovšem otázkou.