Článek
Tentokrát se model jmenuje HMMWV Gorilla. První část je návratem amerického názvu pro armádní speciál HMMWV (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle). Gorilla je pak nové označení.
Když se podíváte na karosérii, na první pohled si řeknete, že se nic nezměnilo. Ale na ten druhý už se ukazuje mnoho rozdílů.
Maska chladiče je teď samostatná součást a ne kompozit celé přední kapoty. Také jsou tu nová směrová světla, jinak dělané prolisy, zdá se, že sklon čelní kapoty je také větší… Prostě změn je dost. Uvidíme, k čemu všemu se AM General, výrobce vozidla, přizná.
Základ je ovšem stejný. Ohromný rám nese karosérii nemalých rozměrů. Na délku má 4866 mm, na šířku 2200 mm (a to ještě bez zrcátek) a na výšku 2000 mm. Pokud si někdo objedná verzi s nástavbou (označována jako slant-back), pak je to ještě víc.
Rozvor náprav 3300 mm ukazuje, že kola jsou opět zasazena do rohů. Z toho vyplývají i perfektní vlastnosti v terénu. Přední nájezdový úhel činí 72°, zadní 37,5° a přechodový 29°. Stoupání pak Gorilla zvládne v 60% svahu.
Brodivost je 76 cm, při instalaci speciální šnorchlovací sady pak 1,5 metru. Samozřejmostí je speciální systém řízení tlaku pneumatik z kabiny CTIS, který výrazně zvyšuje průchodnost vozu různými terény.
Vůz bude osazen naftovým agregátem o objemu 6,5 l s výkonem 143 kW a točivým momentem 597 Nm. Tyto hodnoty půjdou na všechna kola prostřednictvím čtyřstupňové automatické převodovky.
S motorem auto váží ohromných 3297 kg ve verzi pick-up, s nástavbou pak ještě o 65 kg více. Cenu ani datum uvedení na trh výrobce zatím nesdělil.