Článek
Ferrari už s hybridním pohonným ústrojím koketovalo u modelu La Ferrari, Maserati dosud elektřinu pod kapotu svých aut nenamontovalo. Pravda, nejnovější auto v jeho nabídce je šest let staré Levante a tehdy ještě tlak na emise CO2 nebyl tak zničující.
Vytrvalec končí. Speciální kus stále krásného Maserati GranTurismo symbolizuje novou éru
Příští rok však má Maserati představit novou generaci svého v současnosti nejstaršího modelu GranTurismo, resp. otevřeného GranCabrio. A tato dvě auta budou kompletně elektrická. Pohonné ústrojí bylo namontováno do prototypů a testuje se - a právě to vydává onu „hudbu” po změně.
Pokud jste si ještě nepustili video, ve kterém figuruje testovací mula budoucího nástupce, nečekejte nic jiného než pískání elektromobilu, navíc nikterak příjemné.
Spíš by tedy bylo namístě mluvit o zmizení hudby, nikoliv o její změně. Anebo o tom, že zvuk Maserati budoucnosti je úplně stejný jako zvuk každého jiného elektromobilu. Jenže takový marketing by těžko lákal zákazníky.
Automobilka v tiskové zprávě píše, že pohonné ústrojí bylo kompletně vyvinuto v její laboratoři v italské Modeně, takže nemusíme mít obavu o to, že by elektro-Maserati nebylo italským autem.
Jestli však bude, stejně jako dosavadní Maserati, také lákavým italským autem, uvidíme po představení v roce 2021.