Článek
Diablo se vyrábělo do září 2001, kdy ho nahradil model Murciélago. Celkem bylo vyrobeno přes 2900 vozů Diablo.
O nástupci modelu Countach se v automobilce Lamborghini rozhodlo v červnu 1985. Návrhem karoserie diabla byl pověřen Marcello Gandini z designérského studia Bertone. Proslul svými hranatými návrhy s klínovitou karoserií a vtiskl tvary i modelům Miura a Countach.
Jeho původní návrh vycházel z „hranatého“ countache. V roce 1987 se novým vlastníkem firmy Lamborghini stal koncern Chrysler, který měl k tomuto ztvárnění diabla připomínky. Po řadě úprav se vůz o délce přes 4,4 metru stal praktičtější a zaoblenější, ale také méně agresivní.
Deset nejkrásnějších automobilů z pera zesnulého Marcella Gandiniho

Diablo bylo pravým lamborghini - tedy nízké, široké a mimořádně rychlé. Jeho maximální rychlost byla 325 km/h, ale na testovací dráze dosáhlo i rychlosti 340 km/h. Takové výkony umožňoval vylepšený dvanáctiválcový motor z modelu Countach o výkonu 490 koní. Novější verze Diabla měly až 526 koní.
Hlavními stavebními materiály diabla byly kompozity a vysokopevnostní hliníková slitina. Dveře vozu se otevíraly směrem nahoru a dopředu, podobně jako u předchozího typu Countach. Dvoumístný dvoudveřový vůz se nabízel i jako roadster.

Lamborghini Diablo
Lamborghini znovu vyrobilo koncept původního Countach, který byl sešrotován

Ikona z plakátů je zpět. Lamborghini představilo nový Countach
