Článek
Pečlivé jízdní záběry nové Škody Octavia Combi vznikaly na Krétě, v případě Seatu Leon v domovské Barceloně a v okolí továrny Martorell. Bohužel, nakonec bez přítomnosti veřejnosti, zástupců automobilek i novinářů.
Naštěstí, zvědavci se mohou novými sesterskými automobily na platformě MQB pokochat alespoň virtuálně. U Škody Octavia čtvrté generace vznikla paradoxní situace, kdy první kusy viděla veřejnost v showroomech už na konci minulého roku a mediální seznámení se ještě odsunulo, na druhou stranu detailní jízdní záběry jsme dosud neviděli. A s těmi jízdními dojmy to tento týden rovněž napravíme alespoň u nás v Česku.
U nového Leonu to tak ovšem není a v galerii najdete řadu dosud nezveřejněných snímků a také video.
Škoda představila novou Octavii
Co se Octavie týče, Škoda ji pro tuto generaci osadila řadou motorizací. Zážehové motory jsou u nejprodávanějšího auta v portfoliu české automobilky k dispozici ve třech variantách. Octavia bude mít 1litrový motor s výkonem 110 koní, 1,5litrový agregát s výkonem 150 koní a vrcholný 2litrový motor s výkonem 190 koní.
Naftové motory dostaly pod kapotou Octavie prostor pouze ve variantě se zdvihovým objemem 2,0 litru. Nejslabší z nich má 116 koní, zlatou střední cestu prezentuje agregát s výkonem 150 koní a nejsilnější verzí je motor s výkonem 200 koňských sil. Alternativce potěší 1,5litrový motor na CNG, dva mild-hybridní motory a vrcholný plug-in hybrid s výkonem 204 koní.
Zákazníci mohou vybírat ze šestistupňového manuálu, či ze sedmistupňové automatické převodovky DSG. Samozřejmostí bude i pohon všech čtyř kol.
Seat představil nový Leon, rovnou i jako kombi
Seat Leon na stejné platformě nabídne velmi podobné motorizace, chybí jen nejsilnější naftový motor s výkonem 200 koní. Oba modely mají společný faktor i v technologiích v kabině, na kterých skupina VW rozhodně nešetřila. Velký displej infotainmentu, obrazovka místo budíků a řada bezpečnostních prvků.
Zatímco Octavia už na trhu je, Leon přijde do evropského ringu v květnu. Pokud se tedy do té doby rozjede výroba právě v Martorellu, kde je aktuálně zavřeno stejně jako v drtivé většině automobilek.