Článek
Značka Volkswagen čelí podle svého generálního ředitele Thomase Schäfera a finančního šéfa Patricka Andrease Mayera vážným finančním problémům. „Hoří nám střecha,“ cituje Schäfera britský magazín Autocar, který zprávu přináší.
„V řadě oblastí necháváme náklady růst příliš vysoko,“ rozvedl svá alarmistická slova Schäfer. Pokračoval, že plánuje zavést několik „výkonnostních programů“ s cílem ušetřit 10 miliard eur (237,7 miliardy korun) během následujících tří let. „Naše struktury a procesy jsou pořád příliš složité, pomalé a nepružné,“ dodal.
Automobilka Volkswagen investuje velké jmění do vývoje elektromobilů; zanedlouho má uvést na evropské trhy limuzínu ID.7. Zároveň ale pracuje i na tom, aby její spalovací modely zvládaly čím dál tužší emisní předpisy; chystá se nový tiguan a passat.
Do toho přichází propad prodejů v Číně, kde Volkswagen musel podle Britů zlevnit, aby zůstal konkurenceschopným místním značkám, a to na poli elektrických i konvenčních aut.
Schäferova slova podpořil také finanční ředitel značky Volkswagen Patrik Andreas Mayer, který řekl, že „náš byznys s automobily na tom není dobře“ a označil Schäferovo varování za „poslední výzvu“.