Článek
Oznámení o novém a přepracovaném Civicu Type R přichází jen pár týdnů poté, co Honda představila facelift standardního hatchbacku. I proto je na autě plno změn. Uhlazenější přední nárazník, přepracované přední světlomety nebo větší otvory pro sání vzduchu.
Zmodernizovaná Honda Civic míří na český trh. Je levnější
Nový Civic Type R navíc dostal větší kola, nové, výkonnější brzdy, adaptivní tlumiče a rovněž inženýři zapracovali i na interiéru, infotainmentu a různých jízdních nastaveních. Největší změna ale tkví ve variabilitě modelu. Nově bude totiž ostrý hatchback možno získat hned ve třech různých provedeních.
Mimo standardu, který nese název GT, si nově budou moci zákazníci objednat Limited Edition. Honda pak slibuje, že se bude jednat o čistou esenci ostrého hatchbacku v jeho nejlepší podobě. Má být ještě dynamičtější a extrémní. Vznikne ale pouhých 100 kusů.
Výbava Limited Edition se zaměřila především na okruh. Type R v ní má nová 20“ kola s pneumatikami Michelin Cup 2, exkluzivní lak Sunlight Yellow, červený interiér se sedačkami z Alcantary a štítek s produkčním číslem vozu.
Mimo to ale chybí infotainment nebo klimatizace, takže Honda ušetřila 47 kg oproti verzi GT. Pod kapotou je pak standardní čtyřválcový motor 2,0 litru s výkonem 320 koňských sil a točivým momentem 400 Nm. Z 0 na 100 km/h akceleruje auto za 5,7 sekundy. Prodej začne v létě 2020, kdy Honda oznámí i cenu limitované edice.
Druhou, podstatně masověji postavenou výbavou je verze Sport Line, která má za cíl přilákat i umírněnější motoristy. Její hlavní devízou má být fakt, že karoserie nebude tak nápadná a okázalá, a proto ze zadní části zmizel třeba typický obří spoiler. Výbava zahrnuje třeba 19“ kola, větší odhlučnění kabiny, černá sportovní sedadla s červeným obšitím nebo volant z Alcantary. To vše při zachování standardního výkonu.
Nová Honda Jazz přijíždí výlučně jako hybrid
Všechny nové modely Type R budou mít také možnost využívat inovativní systém LogR. Analyzuje jízdní data a poté je sdílí s aplikací, kterou má řidič v telefonu. Vidí tak, jak rychle jel, jak využíval maximální výkon nebo kde na trati udělal chybu. Rovněž řidiči počítá jeho skóre, díky čemuž se může zlepšovat.