Článek
Honda začne nový model prodávat v Japonsku, Severní Americe i Evropě. Hybridní automobily kombinují různé druhy pohonu, nejčastěji benzinový a elektrický, což umožňuje úsporu pohonných hmot.
Popularitu těchto vozů posilují stoupající ceny ropy a rostoucí obavy ohledně životního prostředí. Jejich podíl na celkovém prodeji automobilů je ale zatím velmi nízký, a to z části kvůli jejich vysoké výrobní i prodejní ceně.
Jasnou jedničkou na trhu s hybridními automobily je nyní Toyota se svým modelem Prius. Ten vstoupil v roce 1997 jako první hybridní automobil na trh a je dosud nejprodávanějším vozem svého druhu. Toyota minulý týden oznámila, že již prodala více než milión vozů Prius.
:. Toyota Prius - nejúspěšnější hybridní auto dneškafoto: Toyota
Podle analytika Koičiho Ogawy ze společnosti Daiwa SB Investments je obtížné říct, zda by mohla Honda ohrozit dominantní postavení Toyoty. "Když se řekne hybrid, vybaví se člověku Prius," řekl Ogawa.
Ceny hybridních automobilů jsou v současnosti o minimálně 5 000 dolarů (zhruba 80 000 korun) vyšší než ceny srovnatelných modelů s klasickým benzinovým pohonem. Podle generálního ředitele Hondy Takea Fukuiho by však tento cenový rozdíl mohl u další generace hybridních vozů klesnout zhruba na 2 000 dolarů.
Honda bude nový model vyrábět pouze v hybridní verzi a počítá s ročním prodejem 100 000 vozů. Automobilka nyní nabízí pouze jeden hybridní automobil, a to verzi sedanu Civic s kombinací elektrického a benzinového motoru. Firma loni kvůli slabé poptávce ukončila výrobu hybridní verze vozu Accord a předloni zastavila produkci hybridního automobilu Insight.
Další japonská automobilka, Nissan, plánuje uvést na trh vlastní hybridní vůz v roce 2010. Ve stejném roce hodlá americká automobilka General Motors zahájit prodej hybridního vozu Chevrolet Volt, jehož baterii bude možné dobíjet z běžné elektrické sítě.