Článek
Honda Civic Type-R je pro mnohé znalce automobilů symbolem pro prvotřídní vysokootáčkový motor. Ten v benzínové verzi s variabilním nastavením vaček dokáže poskytnout 148 kW při 7800 ot./min a točivý moment 193 N.m při 5600 ot./min. [Přečtěte si náš test]
A prý podobné parametry by měl mít i turbodiesel, i když samozřejmě bude muset trochu ubrat v otáčkách a přidat v točivém momentu.
Základem je podle Nagahira nový turbodiesel 2.2 i-CTDi, který se představí společně s novou Hondou Accord. Maximální výkon by se měl pohybovat na hranici 133 kW a točivý moment nabídne 430 N.m.
Konstruktér však v rozhovoru však řekl, že vysoké otáčky motoru jsou jednou z hlavních charakteristik motorů Honda a obzvláště u motoru Type-R, což chtějí zachovat i u turbodieselu. Nyní se pracuje na tom, jak zvýšit otáčky tak, aby plamenné reakce měly dostatek času a nezvyšovaly se emise.