Hlavní obsah

Honda představuje tři nové elektrifikované crossovery: ZR-V, CR-V a e:Ny1

Tři nové hondy, z nichž jedna je elektromobilem a jedna může být plug-in hybridem, odhalila automobilka na prezentaci v Německu. Všechny můžeme očekávat na evropských trzích.

Foto: Honda, koláž Novinky.cz

Trojice nových hond

Článek

Hned tři nová auta najednou se rozhodla odhalit japonská automobilka Honda. Všechna jsou elektrifikovaná a všechna vbrzku zamíří na evropské trhy. A také to jsou – jak taky v dnešní době jinak – všechno crossovery.

Začněme tím nejvíce elektrifikovaným – elektromobilem e:Ny1. Vůz s podivným jménem je velmi podobný modelu HR-V, ovšem techniku s ním nesdílí. Stojí na vlastní platformě, určené pro elektromobily a nazvané e:N Architecture F.

Jeho přední kola pohání elektromotor o výkonu 204 koní a točivém momentu 310 N.m. Čerpá energii z 68,8kWh baterie, která má stačit na ujetí až 412 km na jedno nabití.

Nabíjení není zrovna bleskové – z 10 na 80 % to v ideálních podmínkách trvá 45 minut.

Honda dala pohon formule do crossoveru, vznikl originální koncept

AutoMoto

Vůz zároveň představuje nové designové prvky elektromobilů značky Honda, kterými jsou bílá loga a detaily. Novinkou je také na výšku orientovaný, patnáctipalcový centrální displej, který umí zobrazit zároveň mapu, informace o voze i ovládání klimatizace.

Menší ze dvou hybridních crossoverů se jmenuje ZR-V a podle automobilky se v něm projevuje DNA modelu Civic. Vyplňuje v nabídce mezeru mezi menším HR-V a relativně velkým CR-V. V Japonsku se už nějakou dobu prodává, v Severní Americe také, ovšem tam pod jménem HR-V.

V útrobách pracuje hybridní ústrojí s označením e:HEV, složené z dvoulitrového atmosférického čtyřválce, pracujícího v Atkinsonově cyklu, a elektromotoru. Ten pohání přední kola většinu času a nejvyšší výkon systému je 184 koní a 315 N.m.

S délkou 4570 mm a šířkou 1840 mm vůz není zrovna malý, bude důstojným konkurentem Škodě Karoq. Se sklopenými sedačkami nabízí až 1291 litrů prostoru pro náklad; karoq je o zhruba 400 litrů prostornější.

Interiér dost výrazně připomíná zmíněný civic zejména palubní deskou – jak jejím designem, tak i přístrojovým štítem a klasičtějším malým displejem, orientovaným na šířku. Automobilka slibuje i široké možnosti po stránce odkládacích prostor či dvojitou podlahu zavazadelníku.

Konečně, největším představeným modelem je nová generace CR-V. Ta oproti předchozí generaci narostla do všech směrů. Jak moc přesně, však automobilka neuvádí s výjimkou rozvoru náprav, který je o 4 cm delší, a zavazadelníku, který narostl téměř o pětinu.

CR-V bude možno pořídit i jako plug-in hybrid – v Evropě vůbec poprvé. Trakční baterie o zatím neznámé kapacitě má dokázat vůz pohánět po 82 km a nabít se ze zásuvky v ideálních podmínkách za 2,5 hodiny.

K mání však bude také hybrid e:HEV; obě verze budou mít za základ dvoulitrový čtyřválec, pracující v Atkinsonově režimu. K mání bude také pohon všech kol, ovšem jeho technologie zatím není známa.

Při vývoji Honda kladla důraz na dobrý výhled z vozu a na to, aby řidič zpoza volantu snáze odhadl vnější obrysy. Tisková zpráva dále uvádí, že se v interiéru návrháři zaměřili na vysoce kvalitní materiály a posunuli CR-V směrem k prémiovému segmentu.

Ceníky ani data uvedení na evropské trhy automobilka zatím nezveřejnila ani u jednoho modelu.

Test Hondy Civic: Auto roku se vším všudy

Testy

Výběr článků

Načítám