Článek
Vedle vývoje elektromobilu Afeela, na kterém Honda spolupracuje v rámci SHM se společností Sony, pracuje japonská automobilka také na vlastní řadě elektromobilů Honda 0 Series, které poprvé ukázala již na loňském veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Letos se ovšem vrátila s podstatně vylepšenými koncepty.
Začít můžeme od sedanu 0 Saloon, který zůstal věrný klínovité siluetě a ostrým tvarům loňského konceptu. V rámci modernizace ovšem koncept prošel řadou úprav, které ho více přibližují produkční verzi. Některá řešení jsou však stále velmi odvážná a futuristická.
Přepracovaná příď přišla o displej v masce, který nahradilo několik podsvícených linek. Logo se přesunulo na kapotu a zajímavostí jsou i nová světla s pohyblivými kryty. Koncept stále postrádá klasická zrcátka, která nahrazují kamery, zmizely ovšem vzhůru výklopné dveře, které nahradily dva páry klasických dveří. Zachována však zůstala záď bez zadního okna s podsvíceným jménem značky a koncovými světly po obvodu.
Honda na CES představila dva nové elektrické koncepty a staronové logo
Futuristicky působí také kabina s displejem napříč palubní deskou a malým volantem připomínajícím spíše knipl. Design je minimalistický, zaujmou však originálně tvarovaná sedadla i linky ambientního osvětlení, protažené až do zadní řady sedadel. I díky bohatému prosklení přitom kabina působí vzdušně a prostorně.
Koncept 0 SUV je pak evolucí loňského MPV konceptu Space Hub, který ale působí podstatně sympatičtěji. Krátkou příď s displejem v masce nahrazuje klasická protáhlá kapota s relativně nízkou přídí, menší maskou a světly v podobě několika řad a sloupců pixelů.
Velký sklon čelního skla opět prozrazuje důraz na aerodynamiku, zajímavě ovšem působí robustní D-sloupky, podobné jako u sedanu. Vzadu pak vidíme světla uspořádaná do tvaru písmene U, jméno automobilky a zřejmě alespoň malé zadní okno.
Kabina se nese v podobném duchu jako u sedanu. Vpředu vidíme palubní desku tvořenou několika displeji, přičemž na krajích jsou obrazovky přenášející záběry z kamer nahrazujících zpětná zrcátka. Také kabina SUV působí spíše minimalisticky, vzdušně a prostorně.
Oba vozy zřejmě vzniknou na platformě sdílené s vozy Afeela z produkce Sony Honda Mobility, technické parametry ale neznáme. K dispozici by měly být verze s pohonem jedné i obou náprav, přičemž dojezd by se měl pohybovat přes 438 kilometrů. Produkční verze obou konceptů by navíc měla mít systém steer-by-wire, bez mechanického propojení volantu a kol.
Mozkem obou vozů by měl být systém Honda Asimo OS, který bude propojovat asistenční systémy, infotainment, bezdrátové aktualizace a časem se bude uzpůsobovat potřebám řidiče. Vozy by přitom měly nabízet autonomní řízení až na třetí úrovni, která umožní krátkodobě přestat sledovat provoz.
Produkční verze konceptu 0 SUV by měla dorazit na severoamerický trh již začátkem roku 2026, příchod sedanu se očekává zhruba o rok později. Automobilka počítá také s expanzí do Japonska a Evropy, časový rámec ale prozatím nezveřejnila.