Článek
Ale abychom nebyli úplní pesimisté. I v Evropě už má model dost odslouženo a jeho výměna je také na spadnutí. Uvidíme, jestli se tedy Honda neodhodlá nasadit vůz i zde.
Model se od svého předchůdce liší především v designu. Techniku není potřeba měnit, když je tak výborná, že jí zákazníci v USA řadí na nejvyšší příčky v anketách spokojenosti, umisťuje se na špici žebříčků spolehlivosti a ostatní výrobci zatím jen závistivě pokukují.
Na trh se zároveň dostanou dvě karosářské verze - kupé a sedan. Ty mají uspokojit největší zájem zákazníků. V odborných periodikách se spekulovalo i o nasazení verze kombi, ale to zatím nikdo nepotvrdil a ani se neobjevily její špionážní fotografie.
:. Nová Honda Accord Coupé (vlevo) a sedan. (Foto: Honda. Kliknutím na obráazek jej zvětšíte do původní velikosti.)
Vůz bude mít dvě pohonné jednotky. Základem je čtyřválec o objemu 2,4 l s výkonem 149 kW a točivým momentem 230 N.m, který je však určen pouze pro kupé. Sedan dostane ten samý agregát, ale se sníženým výkonem na 134 kW (225 N.m).
Druhým agregátem je velmi oblíbený šestiválec o objemu 3,5 l s výkonem 204 kW, který nabízí i vysoký točivý moment 339 N.m. Tento motor přidává k tradičnímu variabilnímu časování ventilů i-VTEC i speciální systém kontroly spalování (VCM), který dokáže vypínat válce při ustálené jízdě. Vůz pak jede jen na třetí, čtvrtý a šestý válec.
Honda Accord je také v interiéru nová a zákazníkům nabídne slušnou výbavu, jako třeba automaticky stmívatelná všechna zrcátka, MP3 CD přehrávač s AUX vstupem, sedmnáctipalcová kola... A to všechno už ve čtyřválcovém modelu.