Článek
Nová generace Hondy HR-V se představuje už řadu týdnů po částech. Nejprve jsme tu měli upoutávku, která odhalila v podstatě jen logo e:HEV na zádi, později se vůz ukázal trochu lépe. Nyní máme před sebou kompletní představení.
Škoda ukazuje novou fabii na designérských nákresech
Automobilka při něm vysvětlila neobvyklost designu přídě – mřížka je vždy v barvě vozu, nebude černá či jakkoliv orámovaná. Za zmínku stojí také kapota, která byla navržena tak, aby řidič dobře viděl z auta, ale zároveň se mu dobře odhadovalo, kde jsou kola a rohy auta.
Vzadu zaujmou světla přes celou šířku vozu a z profilu také poněkud hranatější tvar. HR-V už nemá karoserii, která tak okatě připomíná kupé, ale zachovala si skryté kliky zadních dveří.
Neklame už tolik tělem; dosavadní HR-V vypadala jako relativně malé auto, ale zadní sedačky byly neobvykle prostorné. Novinka má mít vzadu ještě o 35 mm víc místa na nohy. Díky palivové nádrži pod předními sedadly také zůstávají tzv. Magic Seats, chytrá zadní sedadla se vzhůru sklopnými sedáky, díky nimž tu může vzniknout druhý zavazadlový prostor.
Ten obecně je očividně důležitý; automobilka mu v prezentaci věnovala poměrně hodně prostoru. Uvedla, že se dovnitř vejdou „dvě 26” horská kola nebo několik surfových prken” a zmínila kromě bezdotykového otvírání kopnutím nohou pod nárazník také funkci „walk away close”, tedy že se zavazadelník sám zavře, když od vozu člověk odejde.
V interiéru vidíme snahu podobnou ostatním novým hondám – palubní deska je téměř dokonale plochá pro co nejlepší výhled z vozu. Infotainment je oproti minulé generaci úplně nový, je to systém, se kterým už jsme měli tu čest v jazzu a e. Automobilka uvádí, že jeho používání v sekvencích úkonů – tj. otevřít nějaké menu, tam něco změnit a vrátit se zpátky např. k mapě – je o 50 % rychlejší ve srovnání se starším systémem.
HR-V dostalo také vylepšený systém Honda Sensing, který využívá jednu kameru s umělou inteligencí k rozpoznávání, co vidí. Systém má lépe rozpoznávat nepozorné chodce v noci a také bránit srážkám nejen s ostatními auty, ale i cyklisty a motorkami, či zmírňovat jejich následky.
V nabídce je také adaptivní tempomat, hlídání příčného provozu za vozem nebo sledování mrtvého úhlu. Novinkou je asistent pro sjíždění prudkých kopců, který HR-V dostalo, třebaže pohon všech kol není v nabídce.
Jediným pohonným ústrojím je systém e:HEV z Hondy Jazz, což znamená 1,5l čtyřválec coby generátor elektřiny pro elektromotor, který ve většině případů pohání kola zcela sám. Pouze v určitých situacích ustálené jízdy vyšší rychlostí spojí spojka spalovací motor napřímo s předními koly. Nejvyšší výkon systému je 131 koní.
Nová Honda HR-V bude k mání v Evropě koncem roku 2021. Do té doby budou jistě na světě i ceny.