Hlavní obsah

Honda představila CR-V nové generace, zatím jen pro Američany

Honda CR-V páté generace přichází na severoamerický trh s hybridem i spalovacím pohonným ústrojím. V Evropě ji můžeme očekávat s mnohaměsíčním zpožděním a výhradně s hybridem pod kapotou.

Honda CR-V páté generaceVideo: Honda

Článek

Pátá generace Hondy CR-V se představila nejprve pro americký trh, ovšem podobně jako u té čtvrté můžeme očekávat příchod do Evropy s několikaměsíčním zpožděním. Na co se lze těšit?

Test Hondy CR-V Hybrid: Na papíře český sen

AutoMoto

O něco „krabicoidnější” tvary s méně baculatými křivkami oproti současné CR-V, kterou jsme s hybridním ústrojím testovali před třemi lety, doplňují známá zadní světla táhnoucí se až ke střešnímu spoileru.

Foto: Honda

Honda CR-V páté generace

Interiér víc než připomíná ten v novém civicu přísně horizontálními linkami palubní desky. Našlo se místo na klasickou kapličku přístrojů, byť s displejem místo analogových budíků.

Centrální displej, trčící z palubní desky, jak je dnes zvykem, dostal moderní infotainment, který Honda používá už od elektromobilu e a pro CR-V bude ohromným posunem kupředu.

Foto: Honda

Honda CR-V páté generace

CR-V se zmíněným civikem sdílí i platformu. Můžeme očekávat, že v Evropě dostane výhradně hybridní pohonné ústrojí. To sestává z dvoulitrového čtyřválce běžícího v Atkinsonově cyklu a dvou elektromotorů pro celkový výkon 207 koní a 335 Nm.

Jak konkrétně systém funguje, tisková zpráva neuvádí, ale můžeme předpokládat, že jako v ostatních hybridních hondách. Tedy, že spalovací motor v drtivé většině jízdních situací pohání generátor, který posílá elektřinu elektromotoru a až ten pohání kola vozidla.

Hybridní ústrojí v dosavadní CR-V, které fungovalo obdobně, mělo problém se zvukovým projevem, který nebyl příliš příjemný. Nová generace pod plným plynem simuluje pohyby otáček motoru, jako by vůz měl normální automatickou převodovku.

Foto: Honda

Honda CR-V páté generace

V USA je k mání také konvenční 1,5l přeplňovaný čtyřválec, který dává 193 koní a 243 Nm a je spojený s převodovkou CVT. Všechny varianty tam jsou k mání i s pohonem všech kol, který nově umí posílat až 50 procent síly na zadní nápravu. Z toho můžeme odhadovat, že systém spoléhá na mezinápravovou spojku jako u většiny aut podobného ražení.

Vůz dostal také asistenta pro sjíždění prudkých kopců, v němž řidiči mohou vybírat mezi udržováním rychlosti 3 a 19 km/h. Navíc k módům Normal a Eco přibyl režim Sport a režim pro jízdu ve sněhu.

Foto: Honda

Honda CR-V páté generace

Samozřejmostí je armáda jízdních asistentů sdružená pod název Honda Sensing, která zahrnuje novou širokoúhlou kameru a radar. Zlepšila se funkce rozpoznávání objektů před vozem, jako jsou čáry na silnici, obrubníky, ostatní auta, chodci či cyklisté.

Foto: Honda

Honda CR-V páté generace

Vůz má v nabídce adaptivní tempomat s asistentem pro udržování jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek či asistenta pro jízdu v koloně. Ve standardní výbavě je mimo jiné hlídač mrtvých úhlů či zrcadlení mobilu pomocí Androidu Auto či Apple CarPlay.

Foto: Honda

Honda CR-V páté generace

Foto: Marek Bednář, Novinky

Honda CR-V předchozí čtvrté generace

Kdy se nová Honda CR-V dostane na evropské trhy, zatím není jasné, ale počítejme nejdříve s rokem 2023. Tehdy bude dosavadní, čtvrtá generace modelu na trhu už pět let. Ta do Evropy přišla oproti Severní Americe s téměř dvouletým zpožděním.

Související články

Výběr článků

Načítám