Článek
Honda to s vývojem autonomního vozítka myslí natolik vážně, že po představení na zmíněné výstavě vytáhla tohle samořiditelné ATV z laboratoří a ve třech kusech jej dala do ostrého provozu.
Nasadila je do zemědělství, na solární farmu a také k hasičům. Zde se přesně ukázaly výhody i nedostatky vozítka, které se mohou jednoduše vychytat.
Sekačka i záchranář
Vozítko, které je nazváno Honda AWV (Autonomous Work Vehicle), například bylo posláno na zemědělskou farmu, kde používalo hlavně jeden ze tří módů, a to „z A do B“. To znamená, že mu naprogramovali koncový bod, kam má jet a ono tam dojelo. Když jej naložili, odjelo zase nazpátek, kde z něj sundali náklad a zase ho poslali zpátky na pole.
Vozítko se hodilo jako perfektní pomocník i na další činnosti. Například při postřiku pesticidy mohlo autíčko jezdit samo a nemusela se tak žádná obsluha vystavovat jedovaté chemii.
Druhým místem byla solární farma, kde se využil hlavně mód „Vzorec“. To znamená, že zde robot tahal za sebou sekačku, takže mohl trávu posekat v rekordním možném čase - nepotřeboval přestávky, jen doplnění paliva. Systém tak byl výkonnější než stádo ovcí. Samozřejmě že také fungoval jako ideální dopravník pro díly a nářadí v případě oprav.
Poslední jeho štací byla hasičská jednotka, která jej využila v posledním módu „Následuj mě“. Záchranáři při zásazích v lese potřebují mnoho vybavení, jako jsou hadice, motorové pily, sekery. To všechno je třeba přinést od nákladního vozu daleko k centru ohně. A tady jim pomůže právě Honda, která následuje člověka s vysílačem v kapse. Právě o téhle misi je video v úvodu článku.
Na další výstavě CES v Americe se objeví Honda AWV už v zocelené verzi, která skutečně dokázala, že něco užitečného dokáže. Teď hledá Honda další partnery pro vývoj a kalibraci zařízení.