Článek
Honda tak poskytla další důležité sdělení týkající se jejího elektrického vozidla s vodíkovými palivovými články, jež bude založeno na modelu CR-V, ale zatím nezískalo své oficiální označení. Auto je součástí snahy automobilky eliminovat uhlíkové emise ze svého portfolia.
Firma zveřejnila novinky během konference zaměřené na obchodní strategii. Veřejnosti poskytla schéma pohonu, ze kterého je patrné, že vůz má dvě nádrže na vodík. Jednu pod zadními sedadly, další nad zadní nápravou. Palivový článek a elektrický hnací motor jsou pod přední kapotou.
Honda dále do vozu umístila „inteligentní pohonnou jednotku“, která spojuje baterii, elektrický invertor a ovládací prvky ústrojí do jednoho modulu. Jak velkou baterii vůz dostane, zatím není jasné. Honda už ale před časem uvedla, že auto bude možné také dobíjet ze sítě, jako plug-in hybrid. Vůz tak bude moci ujet část cesty na elektřinu ze sítě, než aktivuje vodíkové palivové články.
Takový systém by mohl pomoci s nedostatečnou infrastrukturou čerpacích stanic na vodík, v Česku je aktuálně jediná v Ostravě. Budoucí majitelé vodíkové hondy by mohli využít běžné dobíjecí stanice, a být tak flexibilnější. Automobilka také slibuje, že palivové články v novém crossoveru budou levnější a odolnější než v předchůdci, modelu FCX Clarity. Má i lépe startovat v mrazech okolo -30 °C.
Zatím bezejmenný automobil bude vznikat v Honda Performance Center v americkém Ohiu, kde se vyráběl například i legendární model NSX. Vůz bude odtud exportován i do Japonska. Důvodem výroby v USA je to, že Honda na vývoji úzce spolupracovala s americkým gigantem General Motors.