Článek
Honda se tak snaží snížit náskok, který před ní v Číně mají někteří konkurenti. "Byli jsme v Číně příliš opatrní, to je nepopiratelné," řekl Seidži. "Zvýšíme snahu o zavádění nových produktů vyvinutých pro čínský trh," dodal. Automobilka doufá, že jí Čína pomůže k oživení po loňském propadu prodeje, za kterým stály přírodní katastrofy v Japonsku a Thajsku. Ty těžce zasáhly výrobu Hondy i dalších japonských automobilek.
Honda vstoupila na čínský trh relativně pozdě, a výrazně tak zaostává například za konkurenty General Motors a Volkswagen. Honda loni v Číně prodala necelých 618 000 vozů, zatímco prodej Volkswagenu dosáhl 2,26 miliónu vozů a prodej GM dokonce 2,55 miliónu vozů, napsala agentura Reuters.
Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích kompenzovat slabší poptávku ve vyspělých zemích.