Článek
Jedno z nejoblíbenějších SUV patrně zcela pomine naftové motory a místo toho nabídne hybridní verze. Ta, která se v Evropě bude prodávat, je nezvyklá tím, jaký používá motor.
Jiné značky díky síle elektromotoru ukrajují objem spalovacího motoru. To Honda CR-V je na tom jinak. Pod kapotou totiž pracuje dvoulitrový zážehový čtyřválec.
Kombinovaný výkon obou motorů je přitom pouhých 135 kW a točivý moment pak 315 Nm. To ukazuje, že se značka skutečně snažila snižovat spotřebu tím, že nehonila velký agregát do výkonových špiček, ale nechá ho pracovat v optimálních otáčkách Atkinsonova cyklu.
Zajímavé je, že hybridní model bude k dispozici jak pro verze s předním pohonem, tak i jako 4x4. Ta první pak bude podle zkušebního režimu WLTP vykazovat průměrnou spotřebu 5,3 l na 100 km (120 g CO2/100 km), čtyřkolka pak 5,5 l na 100 km (126 g/km).
Celý systém přepínání jízdních režimů, zvaný i-MMD, je automatický. Podle představitelů značky bude v hybridním režimu jezdit CR-V asi 50 % času, v čistě elektrickém pak 30 % času, pokud bude auto provozováno ve městě.