Článek
V USA a Evropě byly vozy s označením Civic vždycky jiné. V USA se vyznává styl sedanů, a tak hatchback byl určen pro Evropu.
Teď je to jinak. Obě verze budou pro Evropu i Ameriku. Evropská verze bude o 130 mm delší než devátá generace, o 33 mm širší a o 20 mm nižší. A i přes velmi výrazný nárůst rozměrů bude o 16 kilogramů lehčí. Karoserie je hodně dynamická a vypadá, jako vy právě vyjela z dílny nějaké tuningové firmy. Zvlášť zezadu, kde kralují dva středem vyvedené výfuky a velké mřížky na stranách nárazníku (na půlené zadní sklo jsme si už asi zvykli) to vypadá jako hodně ostré auto.
Ale pod kapotou tak horko nebude. Ano, v základu se opět objeví známé čtyřválce 1,5 l v benzínovém provedení a 1,6 l v provedením naftovém. Bohužel se také mluví (zatím to není potvrzeno oficiálně) o příchodu tříválce. Bude mít objem jeden litr a výkon nad 90 kW. Co je zajímavé, že Honda se prozatím zřekla hybridní pohonné jednotky. Ale ne navěky. Auto je prý na ní připraveno. Asi s ní přijde až tehdy, až bude nová evropská emisní norma vstupovat v platnost.
Při pohledu do interiéru objevíme několik věcí. Tak zaprvé – auto se vrátilo ke klasice, tedy ke standardní kapličce přístrojů za volantem. Uprostřed pak sídlí obrazovka infotainmentu s kompletním dotykovým ovládáním. Fotografie také odhalují tlačítko ECO nastavení motoru, tedy s důrazem na co nejnižší spotřebu. Také ovšem i tlačítko s tlumiči, takže pravděpodobně půjde měnit jízdní režimy.
Před šestistupňovou manuální převodovkou je plocha pro bezdrátové dobíjení telefonu. Středový tunel bude vyvýšený a v kapse pod ním pak objevujeme USB konektor, a dokonce i HDMI. A samozřejmě že nesmíme zapomenout na absenci klasické ruční brzdy, kterou nahradila elektronická.
Po hatchbacku se příští rok začne s produkcí sedanu, který se bude vyrábět v Turecku.