Článek
Suzuka je domovem Hondy, jeho návrhy vytvářel sám zakladatel automobilky Soichira Honda a Japonci tam svá auta pravidelně testují už od roku 1962. Trať je tam dlouhá 5,8 kilometru a je plná složitých šikan a vysokorychlostních zatáček. Stává se proto ideálním místem, kde testovat ostrý hatchback, jakým nový Type R rozhodně je.
Test Hondy Civic Type-R po modernizaci: Výbušná, ale i překvapivě kultivovaná
Honda překonala rekord okruhu Suzuka v kategorii produkčních vozidel s pohonem předním kol s pomocí nejnovějšího modelu Civic Type R ve verzi Limited Edition, nejostřejšího hatchbacku, jaký kdy automobilka vytvořila. Jeho čas byl 2 minuty a 23,993 sekundy, což je ohromující číslo. Jen pro zajímavost, absolutní rekord tu drží od roku 2019 Lewis Hamilton s časem 1:30,983.
Honda uvádí, že automobil, se kterým byl rekord překonán, se ničím neliší od standardní verze auta, kterou si už nyní mohou zákazníci v Evropě objednávat.
Pokud by ovšem někdo Civic Type R Limited Edition chtěl ve své garáži, musí být rychlý. Honda vyrobí jen 100 kusů tohoto vozidla. Pohání ho standardní dvoulitrový benzínový čtyřválec VTEC s turbodmychadlem, výkonem 320 koní a točivým momentem 400 N.m, který autu propůjčuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.
Šéf Škoda Auto končí
Oproti běžnému modelu Type R má verze Limited Edition 20palcová litá kola BBS s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup2 a tím pádem i o deset kilogramů nižší hmotnost. K dispozici je i exkluzivní barva Sunlight Yellow.
V interiéru jsou pak červená sportovní sedadla s výrobním číslem vozidla a volant z alcantary. Naopak kvůli snížení hmotnosti chybí infotainment nebo klimatizace. Oproti o třídu slabšímu modelu Civic Type R GT je díky tomu vůz o 47 kg lehčí.