Článek
Tak za prvé. Auto vypadá opravdu dobře. Není to žádný lehce upravený kousek sériovky, jak tomu bylo v minulých generacích. Tohle je už na první pohled i z velké dálky Type R. Nový nárazník s velkými vstupy vzduchu a červeným „lízátkem“ z karbonu.
Velká černá kola, za nimiž se vepředu hrdě ukazují 13,8palcové kotouče brzd Brembo. A vzadu ohromné křídlo a tři centrálně vyvedené výfuky.
A uvnitř? Černo-červený interiér, karbon, červená linie, červeně podsvícené přístroje. Uprostřed pak sedmipalcový displej s navigací, prémiový audiosystém a tradiční kulová hlavice řadicí páky manuální převodovky! A ta sedadla. Už se těšíme, až se do nich posadíme.
Ale to hlavní na autě je samozřejmě technika. Takže pojďme k motoru. Opět je tu nevysokootáčkový dvoulitrový VTEC TURBO agregát. Jde vlastně o evoluci toho, který v minulé generaci sesbíral hromadu cen. Nově má výkon 235 kW (320 koní) a točivý moment 400 Nm.
Ale pojďme dál. Jak jsme už řekli, bude tu manuální převodovka, což v dobách dvouspojkových automatů je osvěžující zpráva. Podvozek prošel výraznou úpravou. Přední McPherson má novou geometrii, aby pocit z řízení byl co nejlepší. Vzadu je zavěšení multilink se speciálními pružícími rameny.
Řidič bude mít k dispozici tři jízdní módy Comfort, Sport a +R. Každý bude mít vlastní nastavení pružení, řízení, reakce na plyn, brzd, stabilizačního systému.
Auto se bude vyrábět v britském Swindonu, odkud bude vyjíždět ve specifikacích pro celý svět, tedy jak pro Evropu, tak i třeba pro USA, kde je samozřejmě nastavení mírně odlišné.