Článek
Kromě modré barvy je nový koncept stejný jako ten ženevský z března letošního roku. Na svém místě tak zůstalo ohromné zadní křídlo i dvacetipalcová litá kola, těšit se můžete i na čtveřici koncovek výfuku.
Honda slibuje, že výkon dvoulitrového přeplňovaného motoru bude nejméně 280 koní. Patrně kvůli snížení emisí během měřicího cyklu nebude chybět tlačítko „+R”, které zvýší odezvu motoru a charakteristiku točivého momentu. Poháněna jsou přední kola, verze Type R vychází z poslední generace standardního civiku.
Adaptivní tlumiče a manuální převodovka
Výhradně pro provedení Type R Honda vyvinula nový systém adaptivních tlumičů u všech čtyř kol. Podle jízdního stavu se automaticky upravuje tuhost tlumičů přední a zadní nápravy. Potěšitelné je, že auto, aspirující na nejrychlejší „předokolku” na slavné Severní smyčce, dostane přímo řazenou převodovku (šestistupňovou).
Konkurent Renaultu Mégane RS, Seatu Leon Cupra, Golfu GTI a dalších hot hatchů se začne prodávat v roce 2015.