Článek
Mugen je v Japonsku dvorním úpravcem značky Honda. Připravuje pro ní i závodní vozy, okruhové speciály a podílí se i na formulových soutěžích. Nás dnes však bude zajímat ten tuning.
Honda Civic sedan v jeho podání jsme už jednou představovali. Jenže to byl jen "ubohý" karosářský a podvozkový kit. [celá zpráva] To verze Mugen RR je z jiného těsta.
Základem je model Honda Civic Type R sedan [představení vozu], které má už v této sérii opravdu co nabídnout. Tak třeba výkon 165 kW při 8000 ot./min mluví za vše. Jenže Mugen si s agregátem pohrál a přidal mu dalších 12 kW. S přihlédnutím na točivý moment 217 N.m při 7000 ot./min musíme konstatovat, že tohle je prostě vysokootáčková fantazie. Výkon byl naladěn díky novým vačkám, výfukovému a sacímu potrubí a přeprogramováním centrálního počítače.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.
Jenže ani to nestačilo. Mugen pořádně zapracoval na aerodynamice a také váze. Některé panely karoserie jsou nahrazeny díly z uhlíkových vláken, jiné z hliníku. Díky tomu vůz zeštíhlel o dalších deset kilogramů proti Type-R.
RR pak navíc nabídne upravený podvozek, větší brzdy a samozřejmě sportovní pneumatiky. Uvnitř pak byla vyhozená "obyčejná" sedadla z Type R a nainstalována větší závodní. Vůz bude v Japonsku nabízen pouze v jediné barvě - Milan Red Fish.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.