Článek
Honda se nadále potýká s problémy v dodavatelských řetězcích a logistice, které ji donutily snížit začátkem října výrobu v jejích dvou závodech v Japonsku. Na dvou výrobních linkách v Suzuce na západě Japonska firma od října sníží výrobu asi o 40 %, v montážním závodě v prefektuře Saitama severně od Tokia výroba klesne přibližně o 30 %. V posledních zářijových dnech se výroba v Saitamě sníží asi o 40 % a v Suzuce o 20 %.
Příčinu omezování výroby vidí Honda v průtazích při dodávkách dílů v souvislosti s omezeními, která úřady zavedly kvůli šíření covidu-19. Stále se nedostává ani polovodičů. Omezení výroby se dotkne více modelů, včetně SUV Vezel, minivanu Stepwgn a kompaktu Civic.
Výroba v uvedených dvou závodech Hondy se po předchozím omezení vrátila k normálu v červnu. Už v dalším měsíci ale firma začala výrobu znovu upravovat.
Toyota oznámila, že omezení výroby je výsledkem nedostatku polovodičů. Ještě v srpnu automobilka plánovala, že od září do konce listopadu bude vyrábět asi 900 tisíc aut měsíčně. Nově očekává, že od října do prosince bude měsíčně vyrábět průměrně 850 tisíc aut. V říjnu bude výroba nižší.
„Kvůli nedostatku polovodičů očekáváme, že výroba v říjnu celosvětově dosáhne zhruba 800 tisíc kusů,“ uvedla Toyota. Z uvedeného počtu připadá asi 250 tisíc na Japonsko a 550 tisíc na továrny automobilky v zahraničí.
Plán předpokládá, že Toyota v říjnu přeruší výrobu až na 12 dnů na deseti výrobních linkách ve svých sedmi továrnách v Japonsku.
Čipů bude nedostatek i v příštím roce, zní z Volkswagenu
Toyota se přesto drží svého cíle vyrobit za celý finanční rok celosvětově 9,7 milionu vozidel. Finanční rok japonských firem končí vždy v březnu.
Toyota působí i v České republice. Společnost Toyota Motor Manufacturing Czech Republic zaměstnává v Kolíně asi 3700 lidí, kteří pracují v třísměnném provozu a denně vyrobí zhruba 1000 aut.
Firma představuje jednoho z největších exportérů v Česku a zároveň největšího zaměstnavatele na Kolínsku.