Článek
Výstavba závodu má začít na počátku příštího roku. Sériová výroba pak má být spuštěna do konce roku 2025. Roční výrobní kapacita má činit přibližně 40 GWh a baterie se budou dodávat výhradně do závodů Hondy v Severní Americe, pro elektromobily značky Honda a Acura. Umístění závodu zatím nebylo definitivně stanoveno, podle listu Nikkei firmy uvažují o Ohiu, kde se nachází hlavní závod Hondy.
Výrobci baterií se snaží zvýšit výrobu v USA, protože by se zde mohl zrychlit přechod k elektromobilům za pomoci přísnějších regulací a nároku na daňové úlevy. Americká vláda se svojí politikou snaží přilákat více výrobců baterií a elektromobilů. Prezident Joe Biden tento měsíc podepsal zákon, podle kterého by elektromobily montované mimo Severní Ameriku neměly mít nárok na daňové úlevy.
Panasonic jedná o další americké továrně na baterie
Kalifornie minulý týden představila plán, podle kterého by do roku 2035 měly být všechny vozy prodávané ve státě elektrické nebo hybridní.
Honda a LG Energy před zahájením stavby závodu vytvoří společný podnik. LG, která se zabývá vývojem materiálu pro lithium-iontové baterie a baterie nové generace, podepsala již dohody o společném podniku s automobilkami General Motors, Hyundai Motor a Stellantis.
Test Hondy e: Na míru své cílové skupině
V červenci firma Panasonic Energy, která je předním dodavatelem automobilky Tesla, oznámila, že postaví nový závod na výrobu baterií v Kansasu. Investice má činit až čtyři miliardy USD.
Honda si na začátku roku stanovila za cíl vyrábět do roku 2030 ročně zhruba dva miliony elektromobilů a uvést na trh po celém světě 30 modelů elektromobilů, napsala agentura Reuters.