Hlavní obsah

Hned zkraje i na okruhy. Ford nabídne ostřejší Mustang Dark Horse v několika verzích

Představení nového Fordu Mustang přineslo nejen civilní čtyř- a osmiválec, ale i okruhové specialitky včetně skutečně závodní verze Dark Horse R. Tu si ale můžeme prohlédnout zatím jen na počítačem generované ilustraci.

Ford Mustang Dark HorseVideo: Ford

Článek

Spolu s novým modelem Mustang automobilka Ford také představila první z jistě mnoha speciálních edic, které nás čekají. Jmenuje se Dark Horse (v překladu „Temný kůň“) a je určena pro ty, kteří se se svým pony carem rádi svezou i na závodním okruhu.

Nový Ford Mustang je tu, osmiválec i manuál zůstávají

AutoMoto

Základem speciálky je standardní vybavení balíčky prvků pro ostrou jízdu, které jsou jinak za různé příplatky. Nejpodstatnější je samosvorný diferenciál Torsen spolu s tlustším příčným stabilizátorem na zadní nápravě, přední náprava zase dostala rozpěru mezi tlumiči pod kapotou.

Vůz má větší brzdy značky Brembo s modře lakovanými třmeny a širší pneumatiky ve všech čtyřech rozích. Také dostal velký spoiler dozadu, agresivnější přední nárazník s většími vstupy vzduchu, speciální barvu a loga na přední blatníky.

Pod kapotou pracuje stále stejný pětilitrový osmiválec Coyote, ovšem má být silnější než ve standardním GT. O kolik, zatím není jasné – automobilka ještě nezveřejnila parametry výkonu žádného motoru v novém mustangu.

Můžeme odhadovat, že v případě Dark Horse bude hodnota výkonu někde u pěti stovek koní. Ty budou moci putovat na zadní kola skrz šestistupňový manuál nebo desetistupňovou automatickou převodovku. A konečně, Ford si patentoval toto označení globálně, což by mohlo znamenat, že se na specialitku snad můžeme těšit i v Evropě.

Foto: Ford

Ford Mustang Dark Horse R

Pro ty, kteří budou se svým mustangem chtít jezdit jen po okruzích, tu jsou další varianty - Dark Horse S a Dark Horse R. Ty už nemají silniční homologaci, smí jen na závodní tratě, a samozřejmě jsou o to ostřejší.

Ve své podstatě to je silniční Dark Horse „oholený“ o zbytečnosti typu sedačky spolujezdce či čalounění interiéru. Místo nich tu je ochranná klec s certifikací FIA, silnější brzdy, bezpečnostní sítě, odpojovač elektrických okruhů či integrovaný hasicí systém.

Foto: Ford

Závodní Fordy Mustang

Změnami prošla také palubní deska, kterou automobilka sice neukázala, ale napsala, že se ovládací prvky soustředily na nový centrální panel a ve výbavě je i omezovač rychlosti pro boxovou uličku či displej k zobrazení telemetrických dat.

Obě verze budou pořád mít pětilitr Coyote. Rozdíl mezi nimi je v tom, že zatímco S je prostě okruhové auto bez silniční homologace, R bude přímo připraveno k profesionálnímu či amatérskému závodění. Dostane navíc závodní palivovou nádrž pro méně častou nutnost zastávky v boxech k doplnění paliva.

Související témata:
Ford Mustang Dark Horse

Výběr článků

Načítám