Článek
Spolu s novým modelem Mustang automobilka Ford také představila první z jistě mnoha speciálních edic, které nás čekají. Jmenuje se Dark Horse (v překladu „Temný kůň“) a je určena pro ty, kteří se se svým pony carem rádi svezou i na závodním okruhu.
Nový Ford Mustang je tu, osmiválec i manuál zůstávají
Základem speciálky je standardní vybavení balíčky prvků pro ostrou jízdu, které jsou jinak za různé příplatky. Nejpodstatnější je samosvorný diferenciál Torsen spolu s tlustším příčným stabilizátorem na zadní nápravě, přední náprava zase dostala rozpěru mezi tlumiči pod kapotou.
Vůz má větší brzdy značky Brembo s modře lakovanými třmeny a širší pneumatiky ve všech čtyřech rozích. Také dostal velký spoiler dozadu, agresivnější přední nárazník s většími vstupy vzduchu, speciální barvu a loga na přední blatníky.
Pod kapotou pracuje stále stejný pětilitrový osmiválec Coyote, ovšem má být silnější než ve standardním GT. O kolik, zatím není jasné – automobilka ještě nezveřejnila parametry výkonu žádného motoru v novém mustangu.
Můžeme odhadovat, že v případě Dark Horse bude hodnota výkonu někde u pěti stovek koní. Ty budou moci putovat na zadní kola skrz šestistupňový manuál nebo desetistupňovou automatickou převodovku. A konečně, Ford si patentoval toto označení globálně, což by mohlo znamenat, že se na specialitku snad můžeme těšit i v Evropě.
Pro ty, kteří budou se svým mustangem chtít jezdit jen po okruzích, tu jsou další varianty - Dark Horse S a Dark Horse R. Ty už nemají silniční homologaci, smí jen na závodní tratě, a samozřejmě jsou o to ostřejší.
Ve své podstatě to je silniční Dark Horse „oholený“ o zbytečnosti typu sedačky spolujezdce či čalounění interiéru. Místo nich tu je ochranná klec s certifikací FIA, silnější brzdy, bezpečnostní sítě, odpojovač elektrických okruhů či integrovaný hasicí systém.
Změnami prošla také palubní deska, kterou automobilka sice neukázala, ale napsala, že se ovládací prvky soustředily na nový centrální panel a ve výbavě je i omezovač rychlosti pro boxovou uličku či displej k zobrazení telemetrických dat.
Obě verze budou pořád mít pětilitr Coyote. Rozdíl mezi nimi je v tom, že zatímco S je prostě okruhové auto bez silniční homologace, R bude přímo připraveno k profesionálnímu či amatérskému závodění. Dostane navíc závodní palivovou nádrž pro méně častou nutnost zastávky v boxech k doplnění paliva.