Hlavní obsah

Hemi se do nového chargeru nevejde, ani kdyby Dodge chtěl

2:12
2:12

Poslechněte si tento článek

Vidlicový osmiválec pod kapotou nové generace Dodge Charger není možný bez zásadních, a tedy drahých úprav platformy.

Foto: FCA

Motor Hemi V8 o objemu 6,4 litru (392 kubických palců), montoval se například do modelu Challenger SRT 392.

Článek

Automobilka Dodge chápe, že zákazníci chtějí čistě spalovací variantu nového chargeru. V ideálním případě by to samozřejmě byl osmiválec, ale ten není k mání - jedinou možností kromě elektřiny je řadová „šestka“ Hurricane. A nová zpráva uvádí, že v dohledné době motor V8 Hemi pod kapotou nebude.

Pro připomenutí, lidé obeznámení se situací tvrdí, že si nyní již bývalý generální ředitel Tavares vynutil vyřazení motoru Hemi z nabídky, aby značky Dodge a Ram mohly být „ekologičtější“. Společnost však opustil začátkem prosince a ta v některých modelech, jako je Durango či některé verze pick-upů Ram, udrží motor nejméně pro modelový rok 2025.

Nový charger však mezi nimi nebude. Podle webu Jalopnik inženýři Dodge uvádějí dva hlavní problémy. Zaprvé, motor Hemi V8 se pod kapotu nového Chargeru nemá šanci vejít bez úprav tak zásadních, jako je přesunutí pomocného rámu a přepážky mezi kabinou a motorovým prostorem. To je vzhledem k nákladům na přepracování tak zásadních částí velmi nepravděpodobné. Dodge by navíc musel provést nové nárazové testy.

Dodge spěchá s uvedením spalovací verze nového chargeru, elektromobil zákazníkům nestačí

AutoMoto

Inženýři také tvrdí, že návrat k V8 by „byl v rozporu s tím, čeho se snažili s autem dosáhnout“. Cílem totiž bylo vytvořit novou generaci muscle cars pro moderní svět. Jestli se to automobilce podařilo, však zatím není jisté.

Mluvčí Stellantisu na zprávu Jalopniku reagoval následujícím prohlášením: „Dodge se soustředí na uvedení zcela nových, čistě elektrických modelů Dodge Charger Daytona a modelů Dodge Charger Sixpack se spalovacím motorem, které přijdou příští rok. K potenciálním budoucím produktům nemáme co říci.“

Toto prohlášení sice zprávu nepotvrzuje ani nevyvrací, ale vzhledem k technickým překážkám je nepravděpodobné, že by nový charger byl v budoucnu k dispozici s motorem V8. Motor Hemi prozatím žije v modelech jako Jeep Wrangler 392 a Durango, stejně jako v některých pick-upech Ram.

Všichni je chtěli zachránit, motory V8 Hemi ale pohřbil bývalý šéf Stellantisu

AutoMoto

Výběr článků

Načítám