Hlavní obsah

Hamilton v novém monopostu F1 tlačí volant od sebe, použitá technologie je záhadou

Novinky, laz

Při středečních prvních předsezonních testech Formule 1 na okruhu v Montmeló u Barcelony odhalily kamery zajímavou technologii na monopostu Mercedesu. Lewis Hamilton tlačil volant od sebe a k sobě. A na uvolněnou tyč řízení ani nastavení volantu to vážně nevypadalo.

Foto: Albert Gea, Reuters

Monopost Lewise Hamiltona při předsezonních testech.

Článek

Při prvních testech před novou sezonou Formule 1 bývá k vidění spousta zajímavostí, úplné technické novinky nevyjímaje. Odbornou veřejnost šokoval Lewis Hamilton. Nejrychlejší jezdec úvodního dne si pomáhal volantem jinak, než jsme zvyklí.

Při nájezdu do zatáčky tlačil volant od sebe, na rovinkách naopak k sobě. V paddocku panují neshody ohledně toho, co to může znamenat. „Jestli jde ale o aerodynamiku, je to zakázané,“ má na svém facebookovém účtu jasno komentátor seriálu Tomáš Richtr.

Kontroverzní středový sloupek z Formule 1 v sériovém autě? Naznačuje to patent Ferrari

AutoMoto

Jiné hlasy mluví o ovládání sbíhavosti předních kol. Větší sbíhavost se hodí právě při průjezdu zatáčkou, ale na rovinkách naopak vůz brzdí. Jestli by takový způsob úpravy geometrie v bodovaném závodě prošel, nebo nikoli, je otázkou pro komisaře.

V pravidlech ovšem znovu stojí: „No adjustment may be made to any suspension system while the car is in motion,“ tedy ve volném překladu: „Pokud je vozidlo v pohybu, není povolena žádná korekce jakéhokoli komponentu odpružení.“

Související témata:

Související články

Mercedes třídy X předčasně končí

Téměř tři roky. Tak krátce vydržel na trhu luxusní pick-up Mercedes třídy X, jehož produkci ukončí německá automobilka na konci letošního května. Auto nebylo...

Výběr článků

Načítám