Článek
Při prvních testech před novou sezonou Formule 1 bývá k vidění spousta zajímavostí, úplné technické novinky nevyjímaje. Odbornou veřejnost šokoval Lewis Hamilton. Nejrychlejší jezdec úvodního dne si pomáhal volantem jinak, než jsme zvyklí.
Při nájezdu do zatáčky tlačil volant od sebe, na rovinkách naopak k sobě. V paddocku panují neshody ohledně toho, co to může znamenat. „Jestli jde ale o aerodynamiku, je to zakázané,“ má na svém facebookovém účtu jasno komentátor seriálu Tomáš Richtr.
Kontroverzní středový sloupek z Formule 1 v sériovém autě? Naznačuje to patent Ferrari
Jiné hlasy mluví o ovládání sbíhavosti předních kol. Větší sbíhavost se hodí právě při průjezdu zatáčkou, ale na rovinkách naopak vůz brzdí. Jestli by takový způsob úpravy geometrie v bodovaném závodě prošel, nebo nikoli, je otázkou pro komisaře.
V pravidlech ovšem znovu stojí: „No adjustment may be made to any suspension system while the car is in motion,“ tedy ve volném překladu: „Pokud je vozidlo v pohybu, není povolena žádná korekce jakéhokoli komponentu odpružení.“