Článek
„Velorex z brněnského výstaviště je smutným příkladem přístupu velké části českých výrobců k designu. Bohužel je poznat, že ruka profesionálního designéra se tohoto výtvoru zjevně nedotkla,“ říká Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign.
„Moderní interpretace jen těžko vystačí se silným motorem, chromovými doplňky a dalšími samoúčelnými dekoracemi, které jsou už zcela mimo duch originálního „hadráku“. Obzvlášť, když se k němu ještě připojí nesmyslná cena,“ dodal Laube.
Designér Pavel Hrubý pro časopis AutoDesign připravil návrh, jak by mohl moderní „hadrák“ vypadat. Velorex je i v tomto podání malým automobilem pro dva pasažéry s technologií částečně převzatou z motocyklu.
Konstrukční jednoduchost původního vozítka designéři zachovali ve tvarech karoserie, které „chybí“ dveře a střecha. Omyvatelná tkanina by – stejně jako u původního Velorexu - nechyběla. K pohonu by podle tvůrců studie sloužil motocyklový motor, variantou pohonu však mohou být i elektromotory umístěné v kolech.