Hlavní obsah

GT-R je na trhu automobilovým dědečkem, Nissan pro to má dobrý důvod

Novinky, laz

Zatím poslední generace Nissanu GT-R s označením R35 se na tokijském autosalonu představila v roce 2007. Stále bez velké modernizace zůstává v nabídce, což z japonského supersportu činí po třinácti letech anomálii. Díky tomu se však cena může držet v rozumných mezích, jak tvrdí zástupce automobilky.

Test Nissan GT-R 2017Video: Novinky

Článek

„U GT-R chceme udržet příznivou cenu a dlouhé životní cykly nám k tomu pomáhají,” řekl v rozhovoru pro Roadshow Hiroshi Tamura, produktový specialista Nissanu.

GT-R během let prošlo několika modernizacemi, ovšem žádná nebyla natolik nákladná, aby se GT-R nemohlo oprostit od své image levnějšího supersportu, který svými dynamickými schopnostmi trápí dvakrát dražší vozy.

Jak natočit GT-R Nismo v plném tempu? Nissan upravil druhé GT-R

AutoMoto

Podle Tamury je dlouhověkost základem strategie u GT-R, a to už tradičně. „Základní platforma se příliš neměnila,” odkazuje na minimální změny mezi předchozími generacemi R32 a R34, které se vyráběly od roku 1989 až do roku 2002.

Foto: Nissan

Nissan Skyline R32 GT-R

Na současnou generaci jste v kontextu dnešní nabídky na trhu možná zapomněli, avšak stále zůstává v nabídce. Podle webové stránky českého zastoupení stojí aktuální modernizace od 2 687 000 korun. Před dvěma lety dostala výrazně jiný interiér, ovšem i přes několikátou verzi předního nárazníku a zvýšení výkonu přeplňovaného šestiválce z původních 550 na 570 až 600 koní verze Nismo, je to pořád ten stejný supersport.

Test Nissanu GT-R 2017: Godzilla verze 1.7

Testy

Přezdívá se mu obdivně Godzilla ale také trochu hanlivě Playstation. Obojí odkazuje na drtivou trakci a zapojení chytrého softwaru pohonu všech kol. Budoucnost je ve hvězdách, pokud se dočkáme příští generace, možná promluví i elektrifikace. U digitálního supersportu, kterým GT-R R35 bylo od svého uvedení, se to tak nějak očekává.

Související témata:

Výběr článků

Načítám